BröllopsGuiden
02 aug 2007 12:34       6 svar    1442 klick

Tackkort

Fru Trogensson
Antal inlägg: 127
Loggade in: 18 maj 2008
Utloggad
En liten fråga bara. Måste man skicka tackkort till dem som har kommit oinbjudna till kyrkan? De har ju ändå visat ett intresse?! Jag tänkte annars att men kunde passa på att tacka alla som kom till kyrkan i bröllopsannonsen, kan man göra det??
Evasleva
Antal inlägg: 97
Loggade in: 08 nov 2007
Utloggad
Skrivet 02 aug 2007 12:37
Vi kommer i alla fall att skicka tackkort till de som inte var bjudna men skickade telegram till bröllopsfesten.

hur ni ska göra vet jag inte. vi hade vigseln på försvarets område så där krävdes att man stod med på listan för att komma in. så det problemet har inte vi.
högbergs
Antal inlägg: 155
Loggade in: 13 feb 2008
Utloggad
Skrivet 02 aug 2007 16:38
Vi kommer skicka tackkort till de som va bjudna och de som uppvaktade oss med kort, telegram och presenter som inte var bjudna. Det fanns fler folk i kyrkan som tittade men de skickar vi inte till... :)
karlsson-linda
Antal inlägg: 104
Loggade in: 23 apr 2008
Utloggad
Skrivet 02 aug 2007 16:45
Vi kommer också tacka dem som skickar telegram eller presenter och som inte var bjudna. Kommer kanske också skicka till dem som bara kommer till kyrkan och som vill visa sin uppskattning. Om vi känner dem. :-)
Fru Trogensson
Antal inlägg: 127
Loggade in: 18 maj 2008
Utloggad
Skrivet 02 aug 2007 18:42
Saken är att vissa känner jag knappt, typ bekanta till mina föräldrar som jag inte har träffat sen jag var liten. Självklart kommer vi tacka dem som skickar telegram m.m. genom tackkort som jag redan har bestämt..
Jenny+Stefan
Antal inlägg: 40
Loggade in: 30 aug 2007
Utloggad
Skrivet 02 aug 2007 20:42
Alltså man kan ju omöjligt (eller kanske inte helt omöjligt förresten) se alla som sitter i kyrkan! Om vi har ca 80-90 gäster och några till kommer till kyrkan men ej festen, är jag osäker på om jag skulle se det?
Jag skulle nog inte skicka tackkort till sådana. Fast å andra sidan så bjuder vi nästan alla "intresserade" så jag tror inte det kommer att hända oss. (Plus att kyrkan ligger ute på vischan...)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!