BröllopsGuiden
05 aug 2007 20:24       3 svar    1398 klick

symbolik för årtalet 1975

glitteranna
Antal inlägg: 6
Loggade in: 18 feb 2008
Utloggad
Snälla hjälp mig..... Vi har gjutit blad och ska ha dom som plats för placeringskortet och lite annat. Kom på idéen att lägga en peng eftersom det ger tur. Min blivande är förr 1973 och jag 1975 så jag gick igenom hela spargrisen med cirka 2000 enkronor och hittade massor med årtalet 1973 men inga 1975. Det präglades inga det året.

Kan någon hjälpa mig att komma på något annat med anknytning till 1975?

Börjar bli desperat.......
Muminmamman
Antal inlägg: 139
Loggade in: 02 jun 2009
Utloggad
Skrivet 05 aug 2007 21:13
Hm, det är inte så lätt, det enda jag vet om det året är att Iron Maiden bildades och att Karl Bertil Jonssons julafton visades för första gången...men det hör knappast dit. Jag vet inte exakt vad ni ska ha det till, men en idé är att söka upp lokaltidningen där ni bor och köpa/kopiera första sidan på tidningen den dag ni föddes och göra som liten bild kanske? Folk brukar bli nostalgiska av sådant (särskilt de som upplevt). En annan sak är att kolla nostalgisidorna på GB-glass och deras gamla glasskartor med priser från de åren, jättekul...men som sagt om det ska vara storlek som en enkrona är det värre...
glitteranna
Antal inlägg: 6
Loggade in: 18 feb 2008
Utloggad
Skrivet 05 aug 2007 21:55
Tack för förslagen! GB glass nostalgi sidor var riktigt kul det kan bli en sida i fest programmet...... Gällande det andra så behöver det inte vara så litet som en krona, Vi har gjort avgjutningar av hosta blad och de är cirka som en handflata i storlek. Så bara de ryms däri...
Balcaz
Antal inlägg: 231
Loggade in: 12 apr 2010
Utloggad
Skrivet 06 aug 2007 14:37
Hej glitteranna, har du testat på tradera om någon säljer någon krona från -75 ? Lycka till i letandet.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!