BröllopsGuiden
08 aug 2007 08:03       13 svar    2292 klick

Ingångsmarsch

shiliz
Antal inlägg: 54
Loggade in: 03 jun 2009
Utloggad
Jag håller fortfarande på och funderar på vilken/vilka låtar vi ska ha som in- och utgångsmarsch. Och nu fick jag upp en idé. Tänkte att man kan ha den långsamma versionen av Evighet av Carola (men det är Tomas WIJ som gör den långsamma) som ingångsmarsch. Tror ni att det kan passa på orgel? Funderar även på om man kan ha melodin till "Flying without wings" (Westlife) till utgången. Funkar det? Vill verkligen inte ha de traditionella marscherna.
mammamuu
Antal inlägg: 202
Loggade in: 06 maj 2008
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 09:08
Tror att det skulle bli jättefint. Vad säger eran kantor? Har ni "fria"händer att bestämma vad ni vill ha för någon musik?
shiliz
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 09:16
Det vet jag inte än, för vi har inte träffat kantorn. Men jag vill ha önskemål så att man vet lite mer när man träffar personen. Annars kanske man lätt bara tar de vanliga hehe.
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 09:27
Vi vill absolut inte alls ha någon av de traditionella marscherna heller men vår kantor har satt sig på tvären tyvärr....
anilä
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 09:48
Han är chef där så det måste han ju tvärr få
Jag har ingen aning just nu, jag var så glad att jag fick in Sonny i en kyrka överhuvdtaget men att få honom att gå in till något traditionellt lär jag inte lyckas med... Vi får väl gifta oss ute i en snödriva jag vet inte....
mammamuu
Antal inlägg: 202
Loggade in: 06 maj 2008
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 10:46
Vi är nog "tråkiga"!!! Vi VILL ha dom traditionella marscherna........
anilä
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 11:45
Det är inte tråkigt. Men allt annat hos oss är udda och sticker ut då kan vi inte komma in till äppelbogånglåt....
Bernadett
Antal inlägg: 149
Loggade in: 09 apr 2008
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 12:16
Hallo!

Jag tror att de får bestämma en hel del i kyrkan. jag får ringa vaktmästaren hur mycket blommor jag får ha, om vi får kasta saker utanför kyrkan. Men jag tror att jag ska köpa lite fler blockljus fram till altaret bara och kasta, bröllopsris, rosor, bubblor utanför. Förlåt nu kom jag bort från frågan.

prata med kantorn, vill eller kan han inte spela en viss låt kanske han kan sätta sig på tvären. Vi ska ha de traditionella, jag får en speciell känsla när jag hör de. Pirrigt, lycklig...........
CatharinaJimmi
Antal inlägg: 219
Loggade in: 22 aug 2010
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 12:44
Vi ska oxå ha de traditionella in och utgångsmarcherna. Det är fritt fram att välja in och utgångslåt, iaf enligt min kompis som är kantor/organist. Kanske tycker han det eftersom han är yngre, 30år och har en annan syn på kyrkan. Han höll på att få sparken pga att han lät de olika körerna sjunga vad de ville när de tränade och inte enbart andliga sånger. Lycka till med valet av musik och med kantorn.
shiliz
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 13:02
Tack för alla svar! Ska försöka träffa kantorn snart så att vi kan börja planera vigsel och göra vigselprogrammen. Vi ska träffa prästen den 3:e sept. först tänkte vi.

Visst får jag också pirr av den traditionella ingångsmarschen men på nåt sätt vill jag ha något annorlunda som folk kommer minnas oss vid och känna att det är "VI".
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 13:06
Vi ska ha ABBA´s Arraival som Göteborgs Symthoni orkester spelar på skivan Från Waterloo till Duvemåla. Det är en live inspelning men vi har redigerat bort applåderna innan och efter låten... den är perfekt i sin längd, endast 2:30 min och mycket pampig. Vad vi ska ha som utgångslåt har vi inte bestämt ännu... men det löser sig.
Kakan
Antal inlägg: 152
Loggade in: 10 aug 2008
Utloggad
Skrivet 15 aug 2007 07:24
vi hade från början bestämt oss för egna låtar men när jag sedan tänkte på det så kom jag inte ifrån att jag allra helst ville ha de traditionella marscherna. Men jag kan förstå om man vill göra det lite mer personligt. Min bror hade nord och syd som utgångsmarsch.... finns typ ingen coolare låt.
Kakan
Antal inlägg: 152
Loggade in: 10 aug 2008
Utloggad
Skrivet 15 aug 2007 07:24
vi hade från början bestämt oss för egna låtar men när jag sedan tänkte på det så kom jag inte ifrån att jag allra helst ville ha de traditionella marscherna. Men jag kan förstå om man vill göra det lite mer personligt. Min bror hade nord och syd som utgångsmarsch.... finns typ ingen coolare låt.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!