BröllopsGuiden
08 aug 2007 21:05       6 svar    1952 klick

jäkla gäster!

M:a
Antal inlägg: 229
Loggade in: 25 aug 2007
Utloggad
vi gifter oss på lördag! osa var för länge sedan och alla gäster hade tackat ja.
i helgen kom första och sa att hans sambo inte kunde komma. några dagar senare kunde inte han heller komma.
idag säger ännu en att han kanske inte kan komma! kanske tom. jag får inte ens nu om jag ska räkna med honom eller inte när jag gör om bordsplaceringen ytterligare en gång!

just nu känner jag för att fly iväg och gifta oss ensamma så slipper vi vara till besvär...

:-(
frk matsdotter
Antal inlägg: 181
Loggade in: 07 okt 2007
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 21:11
precis sådär kände jag häromkvällen när saker tornade upp sig som ett hinder framför oss. att jag skulle känna att vi skulle kunna skippa hela skiten är onekligen lite konstigt, men då var det det som kom övrer mina läppar, och det var sannerligen lite frestande att smyga iväg i stället! jag har ju dock tur som kankse hinner lösa mina problem på 38 dagar. lycka till du och ha en underbar dag iaf!
Muminmamman
Antal inlägg: 139
Loggade in: 02 jun 2009
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 21:18
Jag har varit och lyssnat på Kay Pollak och hans föredrag "Att välja glädje", jag har en förmåga att småtjura över saker som när jag tänker efter inte borde få påverka mig. Mitt råd är att låt inte typer som dessa (uppenbarligen utan vett) förstöra er dag! Gästerna som är där kommer ha den trevligt oavsett en eller två frånfall, ingen kommer märka ett fel eller två i häftet eller ens bry sig särskilt mycket om att man kanske saknar en bordsgranne. De kommer njuta av er lycka, äta och dricka gott, le och kanske fälla en tår i kyrkan, lyssna på härliga tal och dansa häcken av sig!

Ha kul, låt inte människor utan vett nå fram till dig!
Kram
sali
Antal inlägg: 37
Loggade in: 11 dec 2008
Utloggad
Skrivet 09 aug 2007 09:41
Visst är han underbart inspirerande, Kay Pollak. Man kan hämta mkt kraft därifrån. Kan varmt rekommendera hans böcker.
Det kommer att bli ett underbart bröllop iaf och det är de som hoppar av som kommer att missa ngt fantastiskt.
Lycka till!
Tess&mark
Antal inlägg: 227
Loggade in: 03 sep 2013
Utloggad
Skrivet 09 aug 2007 10:22
Jag tror man får räkna med att några inte kommer. På vårt bröllop hade vi en som smsade två dagar innan att hon skulle resa ivväg, sedan var det tre sjuka och en ångrade sig 6 timmar och hoppade av på vägen från de som hon åkte med.
Vi struntade i att ändrapå bordsplaceringen o d funkade utmärkt ändå. Vår toastmaster meddelade i början om vilka som inte kunde komma
Evasleva
Antal inlägg: 97
Loggade in: 08 nov 2007
Utloggad
Skrivet 09 aug 2007 15:47
Vi hade en gäst som helt enkelt inte dök upp på bröllopet!

Hennes problem, det var hon som missade en otroligt kul fest! Synd bara för min svägerska som tillbringade flera minuter av champagnemingel med att försöka få tag på henne.

Men som redan är skrivet, man kan nog inte räkna med att alla gäster gör som man vill, eller att allt ska gå enligt planerna. Njut av dagen och ha jättekul! Det är er fest!
FruStillman
Antal inlägg: 218
Loggade in: 15 dec 2008
Utloggad
Skrivet 09 aug 2007 20:00
Var på ett bröllop där paret vi liftade med drog mellan vigsel och middag - utan att säga nåt till brudparet! Dom var framme och grattade som alla andra sen försvann dom bara... Blev två tomma stolar mitt i bordsplaceringen... bruden blev minst sagt förvånad och undrade...
Men du strunta i dessa otacksamma människor, ni får nog roligare utan dom!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!