BröllopsGuiden
15 aug 2007 12:29       9 svar    1159 klick

Korsett

Bernadett
Antal inlägg: 149
Loggade in: 09 apr 2008
Utloggad
Hallo alla brudar!

Jag ska ha en klänning med snöring bak och en korsett vilket man drar åt att man nästan inte får någon luft. Min fråga är. Jag behöver väl ingen behå, när hela korsetten sitter jättehårt och man drar åt hur mycket man vill där bak. Den är precis som underkläder, ju-ler- nej inte precis men hoppas ni förstår hur jag menar. Sen kommer jag ju inte äns kunna ha behå utan att det syns där bak, för i och med snöringen så täcks inte hela min rygg ju. Hur har ni gjort, eller någon som har liknande klänning. Det är en Maggie Sotero.
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 15 aug 2007 12:33
Nej ingen bh när du har korsett :-)
Har du bild på klänningen?
Bernadett
Utloggad
Skrivet 15 aug 2007 16:01
Nej det har jag inte, tyvärr, men minns att den satt så tait så jag undrade om varför jag skulle ha bh under. Men jag ska ta dit alla tillbehör den 21 när jag provar för sista gången innan bröllopet. Skor, strumpbyxor och ingen bh, så får jag se då hur det känns. Köpte fina trosor det får räcka under och så klart fina vita strumbyxor.
mammamuu
Antal inlägg: 202
Loggade in: 06 maj 2008
Utloggad
Skrivet 15 aug 2007 20:44
Min klänningen är med snörning ibak och jag ska ha bh. Köpte en bh som man kan ta av bh-banden.Jag ska ha nån sorts "skydd" ibak så att min hud på ryggen inte syns och bh:n får jag dra ner en aning.
Men ska man ha korsett så behöver man ju inte bh.
Jag köpte oxå en jäääääätefin korsett men tyvärr tryckte den ihop min lilla a- kupa så jag blev helt platt......=(
Det låter jättefint det du ska ha! = 0)
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 15 aug 2007 20:49
stackars mammamu ;-)
Själv ska jag ut o jaga underkläder på lördag...
shiliz
Antal inlägg: 54
Loggade in: 03 jun 2009
Utloggad
Skrivet 15 aug 2007 21:05
Jag har också en maggie sottero klänning. Valde att inte köpa nån korsett då klänningen själv sköter allt det där dra-in-magen-jobbet. Däremot har jag köpt fina underkläder från triumph som jag ska ha. Det blev bl.a. en axelbandslös bh som sitter hur bra på mig som helst, även när jag hoppas (haha) trots att jag har rätt stora bröst!
Bernadett
Utloggad
Skrivet 16 aug 2007 10:46
Jag hoppar nog bh ändå, även om jag väljer att ha klänningen så att
snöringen skulle täcka bh-n.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!