BröllopsGuiden
15 aug 2007 14:22       10 svar    1147 klick

Mera Kanacca/sheshopping, hur fungerar det?

Visa
Antal inlägg: 75
Loggade in: 26 feb 2009
Utloggad
Jag undrar över hur det gått för er som beställt brudklänning eller tärnklänningar från Kanacca eller Sheshopping. Hur lång tid tog det, blev ni nöjda m.m. Alla tips behövs :) Vet inte om jag vågar beställa men att betala 1500:- för en brudklänning är lockande...
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 15 aug 2007 22:53
Jag har köpt alla klänningar från Kanacca (brudklänning, näddklänning och en balklänning för framtida bruk) och är jätte nöjd med både service, resultat och kvalitet. Har fått lägga upp axelbanden själv, men det har gått jätte bra. Har även strykt allt själv, dock har jag fått köpa till underkjol, då detta inte ingår. Från att jag sänt in mina mått så har jag fått allt på ca 5 veckor. Jag kan först visa bild efter vårt bröllop, då jag vill hålla klänningen hemlig för mina gäster som jag vet är här och läser.
Lycka till med din beställning.
// Mia
Visa
Utloggad
Skrivet 16 aug 2007 10:10
Va kul att höra! Jag vill gärna se blder efter ditt bröllop. Jag har en bild på en klänning i mitt bildgalleri som är från Jasmine Bridal. Den finns inte att köpa i sverige och sheshopping har sagt att de kan sy upp den efter 3 foton jag mailat för 159$. Känns som att det är värt att testa tycker jag!
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 16 aug 2007 11:58
Det är klart att du ska göra. När jag beställde så tänkta jag att blir det bra så är det toppen om inte så kanske det går att sy om lite, så att det blir bra... eller så är det inte värre än att jag får leta upp en klänning och hyr istället. Så farligt dyrt är det inte... känns helt okej att ha köpt 3 klänningar för samma pris som för en att hyra. Men visst det är en chansning.

Jag vet att vissa tycker det är fel att beställa varor får Asien... men titta bara på allt som säljs i våra butiker... de tillverkas också där... även fast många butiker säger att det har koller på att det inte är barnarbeten och att arbetsförhållanden ska vara bra, så är det inte alltid så. Se bara hur det gick för Indiska.
Jag funderade mycket på detta innan jag beställde. Men jag ser det så att om jag genom min beställning kan hålla ett barn eller vuxen borta från att gå på gatan och ge tak över huvudet så är jag lycklig över detta. Nu känns det inte som om någon av Kanacca och Sheshopping har barnarbete... så man behöver nog inte vara orolig för detta.

Ni som funderar på att beställa från Kanacca, gör det... jag är hel nöjd och lycklig över det jag beställt.

Ha en toppen dag!
// Mia
20071117
Antal inlägg: 35
Loggade in: 16 nov 2007
Utloggad
Skrivet 30 aug 2007 18:13
Har äntligen fått min klänning från Kanacca idag och den är faktiskt jättefin och passade bra! Den är något stor runt höfterna så den går att ta in lite. Postar bild senare ikväll så får ni se. Här kommer originalet:
20071117
Utloggad
Skrivet 30 aug 2007 20:55
Och här kommer den. Vet det sjutton egentligen...Blir så bridezilla när det gäller klänningen. Känner mig som tråkig maräng.
Visa
Utloggad
Skrivet 30 aug 2007 22:21
Det var jättefin!! Vad för sorts tyg är det? Det var så vackert fall på den. Långt från en maräng :)
20071117
Utloggad
Skrivet 30 aug 2007 22:40
Tack! Jag har verkligen blivit bridezilla. Är så kräsen med klänningen så...Oj vet inte vad det är för tyg...Tog ett kort till med halsband åtminstone och lite fyllning i bysten =)
20071117
Utloggad
Skrivet 01 sep 2007 09:23
Tack!

Jag har beställt ytterligare en klänning, fast från milly bridal. Vi får se om om den också är välsydd.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!