BröllopsGuiden
15 aug 2007 16:51       2 svar    1310 klick

Jag får panik!

Bernadett
Antal inlägg: 149
Loggade in: 09 apr 2008
Utloggad
Ni får ge mig lite tips.

Hur ska jag göra. Jag har 2 personer som ska hålla tal. Vi har 2 låtar vi ska sjunga tillsammans. Vi har 2 rundor med chamapgne som vi vill skåla. Jag vet inte var jag ska lägga allt det där.
Vad säger ni om detta?

När vi anländer så utbringar vi en skål med champagen eller alkoholfritt för de som vill. Innan vi sätter igång med förätten så hälsar hon som ska hålla i sjungandet alla välkomna coh önskar alla en jätertrevlig kväll, typ. Sen ska min blivandes man morbror hålla tal och sen ska vi sjunga ena låten som vi valt ut. Detta är inget problem för förätten e kall ändå. När alla har satt sig och tog av huvudrätten för vi ska ha buffeliknande och alla har hällt upp så klingar min blivandes svåger och ska hålla sitt tal och sen sjunger vi den andra låten vi valt ut. Sen äter vi huvudrätten. Den kommer inte kallna heller för det blir kallskuret, bara potatisgratängen blir varm. Men snälla ni kan väl berätta vad ni tycker. Hur gör man efter talen, skålar man alltid eller hurrar man eller?
Fru Trogensson
Antal inlägg: 127
Loggade in: 18 maj 2008
Utloggad
Skrivet 15 aug 2007 16:59
Jag tycker det låter bra! Men planera inte allt i minsta detalj för det blir ändå inte som man har tänkt sig!! Själv har jag ingen aning hur våran fest kommer att bli, vet bara att vi typ ska äta vid 18-tiden och ha bröllopsvalsen typ vid 22-tiden! Våra toastmaster/madame har planerat allt där i mellan med tal, sånger och lekar. Det ska bli jätte spännande!
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 15 aug 2007 17:17
Det där låter väl bra, men som sagt, försök inte planera in varenda skål.
Vissa kommer garanterat skåla för er efter att de hållit sina tal. Spontana applåder kan nog förekomma. Man får helt enkelt se vad som händer
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!