BröllopsGuiden
16 aug 2007 22:00       4 svar    1836 klick

Tappakjolen-klänning

Duffy
Antal inlägg: 259
Loggade in: 14 jul 2013
Utloggad
Jag skulle väldigt gärna vilja ha en "tappakjolenklänning" när jag gifter mig. Jag vill ha en lång klänning med lite släp under vigseln och middagen. Sen när vi skall dansa och gör vår första vals - när alla kollar på oss så vill jag att min m2b gör något i dansen som gör att jag "tappar" kjolen eller att han drar av den och så blir det en helt annan klänning, en kortare modell. Så man lätt kan dansa i och så blir det ett roligt nummer!

Är det någon som vet vart man skulle kunna få tag på en sådan klänning? Eller någon bra sömmerska? Jag bor i Skaraborg men skall gifta mig utanför Tranemo. Är ofta i Borås då min m2b är därifrån.
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 17 aug 2007 12:24
Åh vilken kul idé.
Synd att jag inte bor runt hörnet, för nu fick jag tusen ideer på hur man skulle kunna göra, men då måste du ragga upp en sömmerska lite närmare först. :-)
Tveksamt om det finns att köpa "färdigt".
Duffy
Antal inlägg: 259
Loggade in: 14 jul 2013
Utloggad
Skrivet 17 aug 2007 16:15
Är du sömmerska? Eller är du bara intresserad av det och syr till dig själv?
Du kanske kan förmedla dina idéer om hur man skulle kunna göra så jag kan förklara det för en ev. sömmerska?
En tanke är att man kanske kan hitta en kort modell av klänning som man kan ha en kjol över som man kanske syr... Eller nåt?
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 17 aug 2007 16:22
Snyggast, o för att det inte skall synas i förväg att det är två kjolar är om du har en top, modell korsettvariant, som går ner några cm över midjan. Då kan man lätt fästa den översta, långa kjolen under toppen så ingen anar nånting.
Jag är inte utbildad, men har sytt till mig o mina vänner o bekanta i 15 år...
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!