20 aug 2007 14:38
11 svar
3540 klick
Omaka par?
Mirja
Antal inlägg: 1
Loggade in: 20 aug 2007
Utloggad
Hur lika eller olika är ni er partner? Hur olika varandra kan man vara när det gäller t ex politik, religion eller musiksmak?
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 20 aug 2007 14:54
Vi är väldigt lika på allt, tycker likadant om det mesta. MEN sen har vi ju det där med hans musik eller vad det nu är för nått?!? Där är vi så långt ifrån varandra som det bara går. Det är mil mellan vår musiksmak men det funkar ändå. Vi har hittat ett eller två band som båda gillar men det är väldigt svårt för hans musik går inte att lyssna på.
Jag vill rapportera detta inlägg!
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 20 aug 2007 17:29
Vi är också väldigt lika. Tycker om samma saker, gillar samma musik. Och är det nåt vi inte tycker lika om så går det väldigt lätt att kompromissa.
(gud, lät som om vi var världens tråkigaste, mesigaste par...)
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 20 aug 2007 21:56
Vi tycker lika i grund och botten, dvs om hur vi vill ha våra liv och hur vi vill leva i vardagen med varandra, men annars tycker vi olika om allt möjligt. Det är nog bara bra annars kunde det bli tråkigt.
Det viktiga är nog att man har samma värderingar i stort. Allt annat kan man kompromissa om eller lösa på annat sätt.
Muminmamman
Antal inlägg: 139
Loggade in: 02 jun 2009
Utloggad
Skrivet 20 aug 2007 22:15
Vi är lika i grunden "det som är riktigt viktigt i livet" annars är vi hur olika som helst, dels på grund av olika nationalitet (det är större skillnad än man kan tro på finnar och svenskar), men också vi som personer. Ålderskillnaden kan jag känna gör en del ibland, jag är fem år äldre. Men för det mesta går det bra och han kompletterar mina brister ypperligt och gör mig ofta till en bättre människa, han sa detsamma om mig när han friade...så det ska nog gå bra hoppas jag!
Jess
Antal inlägg: 163
Loggade in: 27 apr 2009
Utloggad
Skrivet 20 aug 2007 22:23
Jag tror egentligen inte att det handlar om att man måste vara lika varandra, utan att man respekterar varandras åsikter, även om de går väldigt mycket isär.
Dock finns det vissa saker som kan vara svåra att få att fungera även om man älskar varandra och respekterar vardandra, t ex religion. Jag tror att det är väldigt svårt (om inte omöjligt) att som aktivt troende leva ihop med en agnostiker eller ateist. Men då handlar det mer om olika livsstilar än om åsikter.
Jag och min blivande är väldigt olika, det är nog därför vi kan ha väldigt långa och heta diskussioner om saker och situationer. Jag tror dock inte att detta är något negativt, jag tror att det faktiskt är ganska viktigt att man inte är totala "tvillingsjälar", på så sätt växer man som människa och lär sig också att se en del saker ur andras synpunkt och perspektiv.
Vi är som sagt väldigt olika på många många saker, men å andra sidan lika på tillräckligt många saker ändå!
högbergs
Antal inlägg: 155
Loggade in: 13 feb 2008
Utloggad
Skrivet 21 aug 2007 05:20
Min man och jag kommer från likadana familjeförhållande på så sätt att bådas våra föräldrar är med i Pingstkyrkan. Att ha vuxit upp i något sådant formar en människa oavsett man vill eller inte! Sedan har vi många liknande tankar kring saker o ting. Vi ser liknande på hur vi vill att livet skall se ut och vad som är viktigast i livet. Det som skiljer är hur många barn vi vill ha... Jag kommer från familj med många barn = 6 syskon, skulle själv vilja ha iallafall 5 barn. Mannen har 2 syskon och skulle helst vilja ha 0-1 barn. Vi har enats på siffran 2.. om vi nu kan få det. Musiksmaken va det som förenade oss från början.
Tess&mark
Antal inlägg: 227
Loggade in: 03 sep 2013
Utloggad
Skrivet 22 aug 2007 15:25
Vi är lika vad det gäller mål ochm så vidare, hur vi vill leva, uppfostra våra barn osv. Annars är vi väldigt olika på ett väldigt bra sätt, vi kompenserar varandra
Bernadett
Antal inlägg: 149
Loggade in: 09 apr 2008
Utloggad
Skrivet 22 aug 2007 16:37
Vi är väldigt lika när det gäller grundvärderingar, hur vi vill leva vårt liv. Vad vi vill nå i livet, hur vardagen ska se ut. Hur mycket vi vill gå ut och träna o.s.v. Men så är vi olika i vissa saker. Vi kan prata och diskutera, samt respektera varandras olikheter.
nillaS
Antal inlägg: 13
Loggade in: 27 sep 2010
Utloggad
Skrivet 27 sep 2010 15:17
Vi är ganska lika, men det kan ju förstås bero på att vi träffades via en dejtingsajt,
http://www.edarling.se där vi först fick fylla i info om oss själva. Så antar att vi är ganska välmatchade :) håller med tidigare talare, att ha samma grundvärderingar och livsåskådning gör allt om inte roligare, så betydligt enklare :)
jesssica
Antal inlägg: 10
Loggade in: 29 jul 2013
Utloggad
Skrivet 13 aug 2013 10:56
nillaS SKREV DEN 27 sep 2010 15:17 FÖLJANDE: Vi är ganska lika, men det kan ju förstås bero på att vi träffades via en dejtingsajt, http://www.edarling.se där vi först fick fylla i info om oss själva. Så antar att vi är ganska välmatchade :) håller med tidigare talare, att ha samma grundvärderingar och livsåskådning gör allt om inte roligare, så betydligt enklare :)
Exakt samma här :) Eller vi träffades ju inte på edarling, utan på http://www.flirtfair.se ju men ändå. :) Det var väldigt skönt för då visste vi båda vad den andra letade efter.
Amygdal
Antal inlägg: 5
Loggade in: 25 jun 2014
Utloggad
Skrivet 30 maj 2014 14:04
Jag och min blivande är uppväxta i helt olika världar
Men vi har på något sätt blivit väldigt lika ändå