BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Presenter Starta ny tråd
21 aug 2007 10:13       11 svar    1813 klick

Hjääääääälp

putte.07
Antal inlägg: 3
Loggade in: 25 sep 2007
Utloggad
Nu är det bara två månad kvar. VAD SKALL JAG KÖPA FÖR MORGONGÅVA TILL MIN BLIVANDE FRU.
Muminmamman
Antal inlägg: 139
Loggade in: 02 jun 2009
Utloggad
Skrivet 21 aug 2007 11:41
Två av mina manliga kollegor gav sina fruar varsin cykel, det var grymt uppskattat enligt dem (beror på om man har en "smyckestjej" eller inte). Själv gillar jag iofs smycken....
5 jan
Antal inlägg: 41
Loggade in: 05 maj 2008
Utloggad
Skrivet 27 aug 2007 19:43
Varför inte ett hjärta med diamanter att hänga runt halsen eller ett guld hjärta med inskriptionen din för evigt, eller ett arband med tro, hopp och kärlek,
mammamuu
Antal inlägg: 202
Loggade in: 06 maj 2008
Utloggad
Skrivet 27 aug 2007 19:56
Jag fick en ny mobil!! Det blev jag jätteglad för eftersom jag ville ha en ny.
Jag är inte heller en smyckestjej, har en tendens att tappa bort sånt...."suck". Håller mej till "billigare" smycken.
Vet du inte nåt som hon verkligen vill ha? Det är ju bättre att hon får nåt hon VILL ha än att bara köpa nåt för köpandets skull.....eller?
Behöver ju faktiskt inte vara det "traditionella".
tess <3 jimmy
Antal inlägg: 42
Loggade in: 28 apr 2008
Utloggad
Skrivet 27 aug 2007 22:18
En sak fick min svägerska med sin gåva och det var en dikt som min bror hade skrivit själv, har förmig att han bara berättade hur lycklig han är som ska få henne till fru och hur han ser fram emot deras åldrande tillsammans. Gåvan var ett hjärta med TJOCK guldkedja.
putte.07
Utloggad
Skrivet 28 aug 2007 17:27
Det känns som jag vill vara lite mindre traditionell. Funderar fortfarande.
Evasleva
Antal inlägg: 97
Loggade in: 08 nov 2007
Utloggad
Skrivet 28 aug 2007 17:50
Vi pratade om det och jag sa att jag ville ha en klocka.

och en skitsnygg titanklocka fick jag!

Om du ändå inte vill vara så traditionell kanske ni kan prata om det så att hon får något hon vill ha.

Jag ville inte ha något smycke, en ring till fick jag ju ;) men halssmycken vill jag byta varje dag. För mig var det kul/kändes bra med något som jag har på mig varje dag. Så en fin klocka var perfekt.
niilo
Antal inlägg: 79
Loggade in: 06 sep 2008
Utloggad
Skrivet 31 aug 2007 08:26
Jag och min man gifte oss vid Gammelgården i Hedemora och i morgongova fick jag en tavla av just gammelgården där vi gifte oss, jag blev jätte glad och överaskad... trodde nog att det skulle bli ett smycke men jag är glad att han valde att ge mig tavlan :) Jag tycker att du ska köpa något som "är din fru" om du förstår vad jag menar, inte välja något bara för att det är det man brukar få i morgongova... vad har hon för intressen eller musiksmak, du kanske kan bjuda med henne på en "upplevelse": konsert, teater, luftbalongtur, Spa eller något helt annat. Jag är övertygad att du hittar något som hon gillat, lycka till!
putte.07
Utloggad
Skrivet 20 sep 2007 08:14
Tack för alla tips. Nu har jag bestämt mig. Det blir en lite secretbox och ett smycke. PÅ lördag smäller det.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!