25 aug 2007 22:38
12 svar
5055 klick
löshår...
Hej jag funderar på att använda mig av löshår till bröllopet, men är lite osäker om det går bra att använda sig av syntethår.. jag har tänkt att ha lockar i håret men är lite osäker om syntet tål det???? vet någon något mer om det??
Det ska bara vara en dag/natt så jag har inte höga krav på kvaliten
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 25 aug 2007 23:26
Jag tror att det ska funka, men hör med en frisör. Min dotter har haft både och, men det syntetiska har hon köpt själv på nätet. Det som finns hos frisörer är nog av bättre kvalitet skulle jag tro.
Jag vill rapportera detta inlägg!
Jess
Antal inlägg: 163
Loggade in: 27 apr 2009
Utloggad
Skrivet 26 aug 2007 02:33
Syntethår klarar inte av värmen från locktång/värmespolar. Det finns dock andra metoder att locka syntethår på, kanske anilä vet mer om detta?
Hade du tänkt att fixa frisyren hemma? Jag tror nämligen att frisörer mestadels använder riktigt hår...
mammamuu
Antal inlägg: 202
Loggade in: 06 maj 2008
Utloggad
Skrivet 26 aug 2007 06:04
Jag hade lite löshår men det var riktigt hår. Jag fick låna det av frisören.
Är det inte svårt att sätta i löshår själv? Eller hur har du tänkt göra?
Tess&mark
Antal inlägg: 227
Loggade in: 03 sep 2013
Utloggad
Skrivet 26 aug 2007 10:13
Jag hade oxå lös hår och det lockades men det var riktigt hår det också
Skrivet 26 aug 2007 14:10
Hej alla!
Jag får hjälp av min kompis, hon är frisörska men jag får aldrig tag på henne!! så jag ville bara veta om man kan locka syntet för att jag har fått ett supererbjudande på det, men jag kommer nog att använda mig av riktigt hår iallafall, känns lite si och så eftersom att jag bara ska bära det en dag...
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 27 aug 2007 07:51
Jess
Jag har tyvärr inte en susning, jag har aldrig arbetat med löshår. Men jag kan ta reda på det för min bästa vän är oxå frisör och hon valde den inriktiningen. Själv jobbade jag mina sista 10 år som herrfrisör.
Bernadett
Antal inlägg: 149
Loggade in: 09 apr 2008
Utloggad
Skrivet 27 aug 2007 09:47
Hallo där!
Jag är nagelterapeut men jobbat i frisörsalonger. Syntethår
är som "plastliknande" så att den tål inte samma värme, det bästa är
att du använder riktigt hår. Då ska det sitta, och fungera som riktig hår gör.
Men gör det inte för lånt innan bröllopet så du hiner tappa de.
Skrivet 27 aug 2007 18:48
Hej hej! jag har nu pratat med min kompis och ska ta en runda på stan för att kolla upp lite olika ställen att köpa hår på. Hon ska använda sig av så kallade clips och de sitter bara så länge jag inte tar ut dem så man sover inte med dem utan sätter in dem när man vill ha dem, så hon sa att det spelar ingen roll vilket jag väljer men snyggast bli äkta hår.
Skrivet 12 sep 2007 16:59
Hej!
Jag är frisör och jobbar väldigt mycket med löshår i olika former. Syntethår går inte att värma med locktång eller liknande. Då smälter det. Men det finns syntethår att köpa som redan är lockigt. Det finns många fördelar med att använda syntethår, särskilt i en uppsättning som bara är för en dag. Det är mycket glansigare och blir inte "frissigt" om det är lite fuktigt i luften. Ska håret vara utsläppt så tycker jag att du ska ha riktigt hår för att det ska se naturligt ut.
Ska du göra det själv? Ska det vara uppsatt eller hängande?
Lycka till! //frieda
Skrivet 12 sep 2007 19:47
Jag skulle vilja ha en slags mohawk men med håret liggandes och lockigt eller rakt har inte riktigt bestämt mig. sen ska det vara stenar i huvudet..
Håret ska vara uppsatt med hårnålar... har sett en bild i en brud tidning men tyvärr vet jag inte vilken och det var ett tag sedan.
Så jag skulle vilja använda löshåret till synvilla att mitt hår är längre.
syster_erica
Antal inlägg: 45
Loggade in: 03 jul 2008
Utloggad
Skrivet 27 sep 2007 05:54
Hej..
Jag köpte löshår av syntet på
www.happyhair.se
Clip on med chocolat brun som redan var lockat, 45 cm. det är jättesnyggt och ser naturligt ut på mig som har självlockigt. betalade 429 kr för det och då får man mycket hår, inget fjutt..
lycka till
kanin
Antal inlägg: 23
Loggade in: 17 jun 2012
Utloggad
Skrivet 04 dec 2007 19:42
Hejsan! Visst går det att locka syntethår! Man rullar upp det på värmetåliga spolar, doppar två ggr i kokande vatten.. Spolarna plockar man bort när håret svalnat och vips har man princesslockar! Det enda är att det inte går att ändra sig efter :) . Har själv provat och det blev suveränt bra!!!