BröllopsGuiden
10 mar 2007 11:09       11 svar    2083 klick

Festprogram

gunnel32
Antal inlägg: 182
Loggade in: 07 jan 2008
Utloggad
Hur ser era festprogram ut?
jarmag
Antal inlägg: 91
Loggade in: 13 jul 2007
Utloggad
Skrivet 10 mar 2007 14:22
Först har vi lie kort fakta om oss själva vår kärlekshistoria med viktiga datum i korta drag. Vett och etikettregler som förhoppningsvis gör att gästerna drar på munnen. Allsånger med brudparstema varvat med diverse citat om äktenskap och kärlek från kända/okända och barn. Bordsplacering och presentation av gästerna i form av rim.
Det är vad vårt festhäfte innehåller. Sen har jag lagt in lite trevliga bilder här och där. Våra häften kommer att se ut ungefär som våra inbjudningskort som du kan se i mitt bildgalleri.
Lycka till!
gunnel32
Utloggad
Skrivet 10 mar 2007 14:30
Tack!

Hur tänker ni göra med bordplacering och presentation av gästerna? Tänker ni ha med i programmet?
gunnel32
Utloggad
Skrivet 10 mar 2007 14:31
Ja, det tänker ni ju....såg jag nu!

Men det blir ju svårt om någon uteblir och man får reda på det dagarna innan. Då måste man ju ändra på allt och jag vill ju ha dem färdiga några dagar innan!
Balcaz
Antal inlägg: 231
Loggade in: 12 apr 2010
Utloggad
Skrivet 10 mar 2007 17:11
Vad duktiga ni är som har sådan planering
på festen. Vi kommer inte att ha det så
i detalj. (inte likt mej som vill ha koll på så mycket). Efter vigseln (om 11 veckor vid denna tiden är vi gifta !!!) samlas alla i bygdegården där värd tar emot, var och en får leta reda på sitt champangeglas med
sitt namn på. Det blir även då lite mingelmat, så våra vänner får träffa fler vänner. Middag med traditionella tal mm.
Dans till lokal orkester -70, -80 talsmusik.
(Vi har nog planerat ganska bra ändå eller ? )
Kakan
Antal inlägg: 152
Loggade in: 10 aug 2008
Utloggad
Skrivet 23 mar 2007 00:00
vi tänkte ha ett festprogram i projektorform... så att alla kan se och kan prata om det sen... = )
Kakan
Utloggad
Skrivet 23 mar 2007 15:01
ja.. fick det tipset av en bekant som varit värd på säkert ett tiotal bröllop... han säger att det klassiska programmet gör folk asociala... istället föreslog han att man gör ett tekniskt "program"... alltså använder datorn till allt... det blir så mycket mer levande då.... det är ju mycket roligare att alla ser samtidigt när man ex visar ett videoreportage om hur paret träffades, historik allmänt...eller?
Neaneon
Antal inlägg: 173
Loggade in: 17 sep 2007
Utloggad
Skrivet 21 apr 2007 11:45
Lite gammal tråd men hur menar du med att använda datorna till allt, att visa nån typ av bildspel eller? Låter intressant!
Kakan
Utloggad
Skrivet 21 apr 2007 12:08
något som va bra på ett bröllop jag nyligen va på, va att man hade gjort allting på storbildsskärm istället för ett bordsprogram. bordsprogram tar sjukt lång tid att göra och eftersom det är sån super-tradition är det ingen som tycker att det är speciellt spännande. när det gäller vigselprogram, bordsprogram etc. anser jag att "less is more" om man bara kan ordna snygga filmer, spex, info osv. på projektor. då tycker inte folk att det är ett tråkigt, stereotypt bröllop utan som på det jag va på att det va det bästa de hittills varit på. sista när det gäller bordsprogram är att det är en ursäkt för folk att inte prata med varann... vad tror du? lycka till!
Neaneon
Antal inlägg: 173
Loggade in: 17 sep 2007
Utloggad
Skrivet 21 apr 2007 18:18
Är faktiskt en bra poäng det där att det är lite osocialt med tryckta festprogram, att folk bara sitter o stirrar ner i dom istället för att prata... har inte tänkt på det förut.

Men jag tycker ändå det är kul att ha lite kort info om alla gästerna men då kan man alltså visa det och allt annat som brukar stå i ett festprogram på en storbild istället menar du?
Kakan
Utloggad
Skrivet 23 apr 2007 10:49
nja, tanken med projektorn är lite underhållning på skärm. det va intervjuer med brudparet som va riktigt bra och roliga. korta filmklipp där man gjorde sig lite lustiga över brudparets personligheter. vill man beskriva varje gäst så får man nog ha ett program men oftast så känner ju gästen bara igen beskrivningen av sig själv, resten kan man bara le lite åt men man fattar inte för att man inte känner resten av gästerna. när man gör något om brudparet känner alla igen sig + det blir mindre jobb...
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!