BröllopsGuiden
12 sep 2007 11:30       4 svar    1463 klick

Attityd hos brudbutik

isa71
Antal inlägg: 1
Loggade in: 28 jan 2008
Utloggad
Visst har man hört att personal i brudbutiker ofta har en ganska snipig och trist attityd. Därför blev jag glad när jag fick ett trevligt bemötande och bra hjälp (trodde jag...) hos Ehrlings på Karlavägen i Sthlm... Problemen började tyvärr ganska snart. Det visade sig att så snart de tagit emot betalningen så struntar de i kunden. Jag och ägarinnan hade pratat om att det skulle gå att sy upp en bolero till den klänning jag köpt - inga problem! Men, när det kom till kritan var hon mkt ovillig att hjälpa till med beställning av tyg och menade att det skulle jag själv eller sömmerskan göra. Då undrar jag: Hur sjutton ska det bli exakt samma tyg?? Detsamma undrade sömmerskan.
När jag och min blivande betalade klänningen sa ägarinnan att ändringar ingår. När jag var hos sömmerskan får jag en summa som ska betalas!! Vad är detta? Jag tar mig på en gång till butiken, men ägarinnan har semester. Jag förklarar problemet och ber att hon ska kontakta mig. Det ska inte vara några problem säger personalen. Veckorna går och ingen hör av sig... Till slut ringer jag upp, uppger mitt ärende och ber att få tala med ägarinnan. Jag får till svar att hon är upptagen men kommer att ringa upp mig. Nu har det gått ytterligare två veckor utan att hon har återkommit. Jag är jättetrött på hennes ignorans och tycker att det är ett oseriöst sätt att driva en butik på. Tyvärr orkar jag inte jaga henne längre - jag har ju annat att tänka på inför bröllopet.
Får det gå till så här??? Vilka erfarenheter har ni? Bra eller dåliga.
carinarosen
Antal inlägg: 2
Loggade in: 12 sep 2007
Utloggad
Skrivet 12 sep 2007 13:20
Nej, jag tycker inte du skall finna dig i att bli behandlad så där. Att få en sak uppsydd och köpa brudklänning är lika mycket en tjänst som om du handlar vilken vara som helst. Ägarinnan verkar mycket ointresserad av att du skall få de du skall ha. Kom ihåg att även de lyder under konsumentköplagen. Ring igen och påtala ditt problem med dem och fråga vad de tänker göra åt det. Påtala att du har rätt att häva köpet samt att du kan anmäla dem för Konsumentverket. Det är oftast något de aktar sig för, att hamna på "svarta listan".
Zoisan
Antal inlägg: 3
Loggade in: 12 maj 2008
Utloggad
Skrivet 22 sep 2007 21:48
Hej , Men alltså vad är det för fel på alla tjejer som jobbar i bröllopsbutiker...Nej, jag fattar ingenting. Både Personalen på Bröllopsbutiken och Garamaj var jätte otrevliga och ohjälpsamma, ända butiken där jag fick hjälp och personalen var genuint intresserade av att hjälpa mig med allt var på hornsgatan kommer inte ihåg vad den heter men den ligger i hörnet efter korv mojen.

Så tråkigt att du blev så illa behandlad, jag tycker inte heller att du ska lägga ner, har du ingen polare som kan ligga på och ringa och terra dem lite... Du är ju faktist värd att få den bästa behandligen när du planerar din stora dag.

Lycka till, hoppas det löser sig.
Kram Zoisan
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 23 sep 2007 16:05
Vill bara säga att jag blev jättebra bemött på Cinderella i Piteå där vi köper/hyr våra bröllopskläder. Jättebra och proffsig personal!
Sol_76
Antal inlägg: 52
Loggade in: 16 nov 2009
Utloggad
Skrivet 23 sep 2007 18:24
Tråkigt att höra att folk blir så illa bemötta hos vissa brudbutiker! Själv fick jag ett mycket trevligt och proffsigt bemötande på Florist Design i Hudiksvall, där jag köpte min klänning. Det är ju jätteviktigt att man får bra och proffsig hjälp när man ska köpa/hyra något så viktigt som en bröllopsklänning! Förstår verkligen inte att de som arbetar på ett sånt ställe inte är hjälpsamma. De måste ju förlora på det i längden (hoppas jag).
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!