BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
19 sep 2007 20:21       12 svar    2143 klick

I desperat behov av tips och råd

ElinJFP
Antal inlägg: 8
Loggade in: 15 jan 2010
Utloggad
Vi är ett par som har tänkt att gifta oss våren/sommaren 2008. Vi bor i Karlskrona, men bruden kommer från Stockholm och har hela sin familj där och brudgummen kommer härifrån Karlskrona och har hela sin släkt här. Var håller man nu bröllopet? Vems släkt ska få kuska land och rike runt? Ett bröllop ska ju vara en rolig och glädjefylld tillställning och vi vill inte få en massa sura miner från släk och vänner.
Hjälp!
E&A
tess <3 jimmy
Antal inlägg: 42
Loggade in: 28 apr 2008
Utloggad
Skrivet 19 sep 2007 20:34
Hej jag har inte den bästa lösningen! men har ett förslag.
Det hade varit mest rättvist om de haft bröllopet mittemellan K och S vilket då blir västervik... men det kan ju osså skapa en del problem. Men är en lösning. En annan lösning är om de gifter sig utomlands och när de kommer hem har 2 olika fester.. inte kul men en lösning...

Lycka till!
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 19 sep 2007 20:35
Det där är ju ett beslut som ni 2 måste ta. Ni ska gifta er där det känns rätt för er.
Min blivande mans släkt får åka långt, men inte min. Däremot får mina vänner fara en lång bit. Vi valde kyrka här där det känns som hemma för oss.
Jess
Antal inlägg: 163
Loggade in: 27 apr 2009
Utloggad
Skrivet 19 sep 2007 21:12
Hm...ja, det där är inte lätt. Men jag kan tycka att eftersom ni bor i Karlskrona, och brudens släkt har lång väg att fara för att träffa er i "vanliga fall", så tycker jag att bröllopet bör hållas i Sthlm. Brudgummens släkt som liksom er bor i Karlskrona, kan ju i princip träffa er "närsomhelst".
Ceta
Antal inlägg: 141
Loggade in: 21 sep 2009
Utloggad
Skrivet 19 sep 2007 23:21
Ta det som känns bäst för er själva! Fördelen att ha det i Karlskrona där ni bor är ju att det kanske blir lättare att planera bröllopet.
Ena "släkthalvan" åker säkert m glädje, de får se det som en liten minisemester!
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 19 sep 2007 23:29
Vi hade samma ”problem” som ni har… men vi löste det genom att ha festen mitt i mellan Sundsvall och Stockholm = Kilafors söder om Bollnäs. Detta ledda till att många kom redan på fredagen och alla som var med på festen bodde kvar. Söndagen bjöd på en mysig frukost och härliga promenader. Det känns som om vi hade en bröllops fest hela helgen och är jätte glada över att vi gjorde på detta sätt.
Det som har varit lite pyssligt är att finna frisör, blommor, tårta mm. Men den platsen man väljer att ha sin fest på burkar ha bra koll, annars så är det toppen att ställa frågor här på BG… det har jag gjort.

Lycka till! / Mia
Marielle
Antal inlägg: 85
Loggade in: 07 jun 2008
Utloggad
Skrivet 20 sep 2007 11:17
Gud va kul! Jag är också från Karlskrona, vi gifter oss den 7/6 -08. Måste säga som alla andra, det ska vara där det känns rätt för er. Men det kanske är lite smidigare att göra det där ni bor?
Friedaabrahamsson
Antal inlägg: 13
Loggade in: 02 jul 2008
Utloggad
Skrivet 20 sep 2007 11:29
Jag tycker inte att någon ska bli sur för att dem får åka hemifrån. Jag blev bjuden på ett bröllop ca 50mil hemifrån, då blev jag bara glad. En anledning att ta lite extra ledigt, bo på hotell osv. Gör det som känns bäst för er. Lycka till!
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 20 sep 2007 19:58
Ser att du fått måga tips redan och jag vill bara säga som alla andra: Gör det som känns rätt för er. Vill de komma så tar de "omaket" att resa en bit.

Min släkt och mina bästa vänner bor i Stockholm och min sambos släkt här i Boden, där vi bor. Båda har vi vänner över hela landet, men vi valde det som kändes rätt för oss och det var att gifta oss på hemmaplan. Vi har själva fått resa till Stockholm på bröllop två gånger på senare år och det har bara varit roligt.

Lycka till!
högbergs
Antal inlägg: 155
Loggade in: 13 feb 2008
Utloggad
Skrivet 21 sep 2007 22:46
Vi hade samma problem... Men eftersom vi bor i småland så va det smidigare för oss att planera för bröllop här. Min släkt och mina vänner fick åka från Stockholm. Inbjudningarna gick ut väldigt tidigt för att alla skulle hinna ordna boende. Mannens släkt fick oxå till stor del åka... från Dalarna o typ skövdehållet o så... Det gick alldeles utmärkt!!
ElinJFP
Antal inlägg: 8
Loggade in: 15 jan 2010
Utloggad
Skrivet 26 sep 2007 14:00
Tack för alla kloka råd. Nu har vi tagit tjuren vid hornen och bokat kyrka och datum här i k-na. Och när vi sagt det till släktingar i Stockholm har alla reagerat positivt =) Så det var inte så farligt som man kunde tro!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!