BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
24 sep 2007 16:07       11 svar    1587 klick

Yngst?!

Criistiina
Antal inlägg: 34
Loggade in: 22 apr 2008
Utloggad
Tjena tjejer..
Här är en färsking..har varit förlovad nu i en månad (lite mer)..känner mig lite vilsen, det finns så mycket som man kan läsa om..:) väldigt roligt..har förstått nu att det inte bara är att köpa en klänning och sen är dagen räddad..de är ju MASSOR av planering! Har läst lite inlägg och så men det verkar som att jag är yngst...blir 21 snart...har åldern någon betydelse? Jag känner mig verkligen mogen och de gör han också..så vi ser inget hinder:)

tacksam för svar..Kram på er
__ullis__
Antal inlägg: 47
Loggade in: 29 jul 2009
Utloggad
Skrivet 24 sep 2007 16:25
Hej hej!! Jag gifte mig den 25augusti med min stora kärlek.. Jag e 22, blev i augusti i år å min man e 24, blev d i juni i år.. Å med detta vill jag säga att vi inte heller e så gamla, men känns d rätt så e d rätt, strunta i vad siffrorna "säger" å gå på magkänslan, d har jag gjort å jag e otroligt lycklig!! lycka till med erat bröllop å strunta i åldern!! kram ullis =)
karlsson-linda
Antal inlägg: 104
Loggade in: 23 apr 2008
Utloggad
Skrivet 24 sep 2007 21:39
Hej!
Jag är 22 och gifter mig i december. Min blivande blir snart 23. Vi är nog bland de yngre i alla fall. :-)¨
Lycka till med planeringen!

Ps. sök på ålder så har jag startat en liknande tråd en annan gång. ds.
1annan
Antal inlägg: 5
Loggade in: 21 dec 2007
Utloggad
Skrivet 24 sep 2007 21:53
Jag är 24 och kände mig nyss väldigt ung! Kul att höra att fler unga bestämmer sig och gifter sig!! Lycka till!
Criistiina
Utloggad
Skrivet 25 sep 2007 13:49
Ååååh va skönt..:) Grattis förresten till alla bröllop och så...jag har en känsla av att jag kommer att komma med en mängd frågor om planering och liknande...Tack för svaren, känns mycket bättre nu..:)
shiliz
Antal inlägg: 54
Loggade in: 03 jun 2009
Utloggad
Skrivet 25 sep 2007 15:48
Jag är 22 än så länge och blir 23 i december efter bröllopet som är i november. Min blivande blev precis 23, så vi är inte heller så gamla men det spelar ingen särskild roll tycker jag. Vi har ändå hunnit vara tillsammans i 5½år!
ElinJFP
Antal inlägg: 8
Loggade in: 15 jan 2010
Utloggad
Skrivet 26 sep 2007 13:56
Jag tycker inte heller att åldern spelar någon roll. Bara det känns rätt för dig och din blivande make! Jag är 23 nu och kommer vara 24 när vi gifter oss, vilket av vissa anses ungt, men det är som sagt inget jag tycker man ska bry sig om. Lycka till!
Criistiina
Utloggad
Skrivet 27 sep 2007 14:10
Hej tjejer, va roligt att det är så många som har svarat. Jag och min blivande har känt varandra i fem år då vi har varit väldigt goda vänner men sen gick det över till annat:)
Idag har vi varit tillsmmans i över två år och det känns alldeles underbart han är min bästa vän i alla väder..

Man har ju fått höra att jag gör fel i att gifta mig nu då jag är så ung och har hela livet framför mig...och jag kommer missa en massa kul. Men vad är det som säger att jag inte kan ha det kul i livet samtidigt som jag är gift med min man?...Har ni också fått höra det? - Att ni är för unga?

KRAM
shiliz
Antal inlägg: 54
Loggade in: 03 jun 2009
Utloggad
Skrivet 27 sep 2007 14:29
Strunt i vad andra säger och gör vad som känns rätt för er. Klart att man fortfarande kan ha kul trots att man är gift, det är ju inte så att man låser in sig sen liksom. Vi har haft turen att ingen kommer med dumma åsikter som att vi är för unga, tror att det beror mkt på att vi har varit tillsammans så länge så alla har ist väntat på det. Men som sagt, strunta i vad de säger! Vet att det är tråkigt att höra bara... Lycka till!
karlsson-linda
Antal inlägg: 104
Loggade in: 23 apr 2008
Utloggad
Skrivet 28 sep 2007 00:39
Tyvärr kan det ju komma kommentarer från dem som inte vet att man varit tillsammans i snart sex år, fast man nyss fyllde 22. :-) Det viktiga är att man inte bryr sig om dessa åsikter, utan fokuserar på sina egna känslor. Det är du och din blivande som ska gifta er och bara ni kan bestämma er för det.
lindategenfeldt
Antal inlägg: 11
Loggade in: 08 maj 2010
Utloggad
Skrivet 18 dec 2007 23:42
:D Haha nu kommer ni säkert tycka att jag är galen men...jag kommer vara 24 och min blivande 20 när vi gifter oss...och vi har då varit tillsammans i 1 år och 5 månader...! Slå den ni...=)

Ps. Jag har slutat få för mig att folk tycker massa saker om vår ålder och hur lång tid vi varit tillsammans, huvudsaken är att vi två vet att vi vill leva hela livet tillsammans. För mig känns det också skönt att hära att min familj och mina nära vänner tycker att det är helt rätt. Då känner jag mig extra säker...Ds. Bra tråd!
cat0181
Antal inlägg: 129
Loggade in: 07 jan 2009
Utloggad
Skrivet 19 dec 2007 07:17
Jag och min make har inte heller varit tillsammans så jätte länge. Vi firar 1,5 år den 25 dec. På julafton har vi varit gifta 1 månad. Huvudsaken är väl att magkänslan är rätt! (Och skulle det inte funka så går det att skiljas, det är ju inte som att skaffa barn precis...) *heart* Lycka till och strunta i vad "andra" säger, det är ju ni som ska gifta er och inte dom.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!