BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
09 okt 2007 14:51       12 svar    1503 klick

vikt

festen
Antal inlägg: 20
Loggade in: 12 feb 2008
Utloggad
hej: Måste gå ner några kilo inför mitt bröllop i januari och jag undrar...vad är bäst, nutrillet eller Cambrige? någon här som har provat? Cambrige är ju dyrare men kanske värt pengarna....
cat0181
Antal inlägg: 129
Loggade in: 07 jan 2009
Utloggad
Skrivet 09 okt 2007 15:35
Cambridge är godare om inte annat! Jag rekomenderar grönsakssoppan! =)
5 jan
Antal inlägg: 41
Loggade in: 05 maj 2008
Utloggad
Skrivet 09 okt 2007 20:23
Jag har tagit bort bröd, potatis, ris, pasta och har på tre veckor gått ner fem kilo. Grönsaker, kött(bacon,fisk,kyckling,osv) keso, ost och ägg äter jag hur mycket som jag vill och orkar. Dricker två liter vatten om dagen också. Kanske något för dig också?
Marielle
Antal inlägg: 85
Loggade in: 07 jun 2008
Utloggad
Skrivet 11 okt 2007 09:16
Rekomenderar starkt aftonbladets viktklubb på nätet. Är själv med där just nu. Man äter rätt vanlig mat men inte så mycket kalorier. Hela failjen gillar maten. Till barnen tillsätter vi lite extra fett och kanske någon smörgås om det skulle behövas.
Annisen82
Antal inlägg: 94
Loggade in: 02 jul 2009
Utloggad
Skrivet 15 okt 2007 19:33
Hej, Jag håller själv på och gå ner i vikt, men jag använder mig av ViktVäktarna. Fungerar bra och det känns skönt att inte ha några förbud! Har gått ner 4 kilo på två veckor!
Neri05
Antal inlägg: 22
Loggade in: 14 maj 2008
Utloggad
Skrivet 15 okt 2007 19:57
undvik all socker,fel fetter o äta mkt råa grönsaker (tex morötter) o en jäkla massa powerwalk.mkt vatten så du rensar bort alla gifter,dra ner på kaffet om du dricker det.drick röd elr grönt the (ha kanel i för att öka förbränningen) o ett superbratips som verkligen fungerar är att duscha riktigt varm o skrubba kroppen med kaffesump (fin hud celluliterna drar ihop sig och kan försvinna helt)gör så sj så jag vet att det fungerar. :) o det här är så mkt billigare än all bantningsdrycker etc som fungerar kortvarigt o oftast inte alls.det här är en livsstil,hör gärna av dig om du vill veta mer.m enkla o billiga knep kan man få en otroligt vacker och sund kropp.
Ellie
Antal inlägg: 19
Loggade in: 04 aug 2009
Utloggad
Skrivet 16 okt 2007 10:39
Jag har provat både nutrilett och cambrige och är helt övertygad om att cambridge är bättre. Kanske för att det är godare och då lättare att hålla sig från annat men det rekomenderar jag. Ska själv köra en kur nu inför dagen D.
Criistiina
Antal inlägg: 34
Loggade in: 22 apr 2008
Utloggad
Skrivet 19 okt 2007 11:35
Va många tips du har fått..:) Jag håller också på att försöka tappa några kg...de går lite segt nu men de går..Jag tänker på vad jag äter. Undviker de onyttiga fettet, godis (andra sötsaker), alkohol, potatis, ris, ajälvklart allt friterat och skräpmat. Äter mörkt mörkt bröd med mycket fibrer. Och jag tränar 3-4 gånger i veckan. Och nu på sista tiden har jag börjat simma också någon gång i veckan om jag hinner, det är väldigt bra då man tränar hela kroppen.
Annars när jag tränar försöker jag att variera så mycket som möjligt både med kondition och styrka..:) Det är dem tipsen som jag har...Lycka till KRAM!
festen
Antal inlägg: 20
Loggade in: 12 feb 2008
Utloggad
Skrivet 20 okt 2007 15:45
tack allihopa, jag har fått en massa bra tips. Har börjat med nutrillet till frukost och lunch, äter middag tillsammans med familjen och försöker att undvika pasta, potatis och liknande. Har en crostrainer hemma och kör 20 min 3 gånger i veckan. Jag väger fortfarande 60 kilo!!!! vill gå nertill 55 kg. Vad gör jag för fel???......känner att kroppen har blivit fastare men vågen rör dig inte!!!!..vad tror ni händer egentligen!???!!!..
Neri05
Antal inlägg: 22
Loggade in: 14 maj 2008
Utloggad
Skrivet 20 okt 2007 15:59
hej..
muskler väger mer än fett o du har börjat skapa muskler...du ska inte träna för att få muskler om du vill ha en slank kropp..ta en timmes powerwalk varje dag istället.o lägg ner nutriletten på morgonen,ät en nyttig frukost istället o ät mat men små portioner,använd mindre tallrik till dig sj då lurar du ögat.snabba genvägar är inte bra.jag hoppas det går bra.
Annisen82
Antal inlägg: 94
Loggade in: 02 jul 2009
Utloggad
Skrivet 22 okt 2007 18:17
Det är viktigt att inte slarva med maten. Nutrilett o liknande fungerar inte i längden, chansen är str att du går upp igen. Att du stannat på en viss vikt är inget ovanligt, kroppen måste få tid att vänja sig. Tänk också på att man kanske får ändra kaloriintaget efterhand som man går ner i vikt.
Bara håll ut så ska du se att de sista envisa kilona försvinner.
Bride2009
Antal inlägg: 17
Loggade in: 25 maj 2009
Utloggad
Skrivet 22 okt 2007 20:21
Hej.
Håller själv på att förlora vikt. Jag kör med Viktväktarna eftersom jag kände att jag hade så mycket vikt att tappa. Totalt 28kg. Har hittills förlorat 13kg och har en ytterligare 15 kvar. Tror att nutrilett och liknande kurer kan fungera under en kort tid men på lång sikt så gäller det att lära sig en bra kosthållning. Rätt mängd kolhydrater, protein och fett. Med viktväktarna som jag kör med så är det viktigt att förstå innebörden av vad du äter och hitta en balans. För mig passar det riktigt bra, för andra kanske inte lika bra...

När man går ner i vikt så kan det vara bra att mäta sin omkrets runt midja, stuss, knä m.m. För ibland så står vågen still men omkretsen kan ändra sig och minska. Förmodligen beroende på att man bygger muskelmassa.

Vid träning så kan det vara bra att variera typen utav träning. Tror att kroppen brukar vänja sig efter ca 6 veckor. Kan därför vara bra att 'chocka' kroppen med regelbundna ändringar i sin träning.

Många olika tips och råd men det gäller att hitta det som funkar för en själv. Lycka till med din viktnedgång!
Ellie
Antal inlägg: 19
Loggade in: 04 aug 2009
Utloggad
Skrivet 23 okt 2007 19:17
Håller fullkomligt med föregående talare. Viktväktarna fungerar mycket bra tycker jag. Men om man bara har ett fåtal veckor kvar så kan det kännas rätt ok att gå ner några kilo även om man vet att några av dem kommer tillbaka. *blush*
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!