BröllopsGuiden
10 okt 2007 19:24       6 svar    4506 klick

Save the date- kort

Criistiina
Antal inlägg: 34
Loggade in: 22 apr 2008
Utloggad
Nu har vi funderat länge på det här, men vi har inte kommit någon vart..:) så ni kanske kan hjälpa mig/oss.

Vi funderar på dessa "Save the date" kort, måste man skicka ut sånna kort innan inbjudningarna?
Duffy
Antal inlägg: 259
Loggade in: 14 jul 2013
Utloggad
Skrivet 10 okt 2007 21:11
jag har också funderat på det där med save the date kort.... men blir det inte lite extra dyrt att skicka ut kort 2 gånger till alla. Då är det väl bättre att skicka ut inbjudan lite tidigare? Jag vet inte, det är väl olika för alla.
LJo
Antal inlägg: 200
Loggade in: 22 jul 2010
Utloggad
Skrivet 10 okt 2007 23:00
Det där är ju en amerikansk sed. Jag skickar hellre inbjudan i god tid. Annars kan man ju alltid skicka mail med en save the date inbjudan. Nu kanske inte alla gäster har mail men många lär ha det...
Criistiina
Antal inlägg: 34
Loggade in: 22 apr 2008
Utloggad
Skrivet 11 okt 2007 15:22
Ja, för vi tänkte också att vi skulle skicka inbjudningarna lite tidigare...så alla hinne boka in sig och så. För om vi skippar "save the date" kortet kan man lägga ner lite extra pengar på annat..:)

Tack för era svar tjejer..:)
Wiw 08
Antal inlägg: 2
Loggade in: 27 maj 2008
Utloggad
Skrivet 11 okt 2007 21:14
Vi ska gifta oss på februari 2008. Vi skickade ut save the date kort i augusti för att mest av gästerna ska komma från utomlands för bröllopet. Nästa vecka skicka vi ut inbjudningskort, men pga save the date kort som vi redan skickade, har vi fått en aning om vem som ska komma. Vi tyckte att det var viktig så att vi kunde ordna transport, hotel rum mm. för gästerna.
jessicamogren
Antal inlägg: 38
Loggade in: 26 okt 2009
Utloggad
Skrivet 12 okt 2007 11:27
Vi ska skicka ut save the date kort, mest för att vi skall gifta oss på vintern i en skidort... så att alla har chansen att hitta boende innan det blir fullbokat, men också för att man ska kunna planera sina semesterdagar... vi vill ju att alla ska kunna komma :) Vi kommer att skicka ut korten nästan ett år före just för detta.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!