Hjälp! Hur placerar man mina skilda föräldrar på bröllopet??
fridautter
Antal inlägg: 3
Loggade in: 30 apr 2008
Utloggad
Personligen vill jag placera som vanligt vid honnörsbordet. Min pappa bredvid mig, tror jag det är, sen min svärmor bredvid min pappa och lika på andra sidan med min blivande mans pappa och min mamma bredvid honom. Men nu är det så att min mamma och pappa är skilda sen jag är liten, mamma har ingen ny man eller sambo, hon lever ensam. Men pappa har en ny sambo och två nya barn. Jag hade tänkt placera pappas sambo så nära honörsbordet som möjligt, med deras barn vid henne. Känner att jag har absolut inget med henne att göra mer än att jag måste ju bjuda henne också, då hon lever med min pappa. Min känsla är att det är jag som gifter mig och jag vill ha min mamma och pappa vid mig och inte ett tredje hjul!! Hur skulle ni ha gjort?! Roligt att höra andras åsikter!
/Frida
*ann*
Antal inlägg: 103
Loggade in: 19 apr 2009
Utloggad
Skrivet 13 okt 2007 13:08
Många har ju annorlunda familjekonstalationer än den vanliga "kärnfamiljen" och en hel del av vett och etikett reglerna för bröllop tycker jag känns rätt gamla och trista! Det är ert bröllop så ni gör ju faktiskt precis som ni vill!! Jag tycker det är helt upp till er vilka ni vill placera vid honörsbordet! Visst är det viktigt med vett och etikett men viss regler passar inte och då får man göra egna!! Jag kommer själv ha min bror istället för pappa vid honnörsbordet! Lycka till!