BröllopsGuiden
03 nov 2007 09:07       2 svar    1 klick

susan.h
Antal inlägg: 54
Loggade in: 23 apr 2010
Utloggad
Hej Ironbyrd! Jag provade vanlig chokladmousse också, hade samma åsikt som du, lite mäktig. Vi tänkte istället prova vit chokladmousse (alla gillar inte det men jag älskar vit choklad) och ett lager mosade osockrade hallon. Sött och syrligt. Jag köpte även extra vit marsipan från kakburken och den är jättebra att arbeta med, du kan se min provtårta i mitt bildgalleri. Hoppas du fått någon hjälp av detta.... *thumbsup*
Jess
Antal inlägg: 163
Loggade in: 27 apr 2009
Utloggad
Skrivet 03 nov 2007 11:17
Hej iron,
Jag kan inget om att baka tårtor, men jag ville bara snabbt fråga dig; vill du verligen ha sugarpaste att täcka hela tårtan? För då måste jag verkligen varna dig; sugarpaste är endast gott i väldigt små mängder! Jag har testat att äta tårtor både som var täckta av marsipan, och som var täckta av sugarpaste och det sistnämnda blir som klister i munnen och jag mådde illa efter en stund. Ett alternativ (om du nu väldigt gärna vill ha sugarpaste) är att blanda i lite marsipan i sugarpasten så att smaken förändras. Dessutom finns det nu färg som gör att du att du kan få marsipanen tex lika vit som sugarpaste.
Mitt förslag är att du täcker tårtan med marsipan och sen om du ska ha dekorationer på tårtan, så gör du dessa i sugarpaste, du kommer INTE att ångra dig för sugarpaste är INTE gott!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!