BröllopsGuiden
07 nov 2007 01:54       15 svar    2 klick

cat0181
Antal inlägg: 129
Loggade in: 07 jan 2009
Utloggad
Ja. Vi har inte råd att ta in på hotell och sen tycker jag att det verkar dumt att bara sova en halv natt eller vad det nu blir. Vi har abonerat en hel restaurang och jag vill inte åka tidigare ifrån min fest bara för att sova på hotell. Det kan man göra en annan dag! *king*
marinaandreas
Antal inlägg: 77
Loggade in: 11 maj 2009
Utloggad
Skrivet 07 nov 2007 15:49
Vi kommer också att sova hemma, blir inte många timmars sömn och sedan ska vi äta brunch med våra ångväga gäster dagen efter. Känns inte som om det blir så givande att vara i en svit/rum ett par timmar mellan 04-10

Vi tänkte snarare hyra en stuga uppe i fjällen några nätter veckan efter för att få pusta ut och reflektera i lugn och ro.

Lycka till med letandet.
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 07 nov 2007 21:50
Jag förstår alla er som väljer att sova hemma. Vi kommer att sova i hotellsvit bara några km från festlokalen (gångavstånd om det hade varit sommar) mest för att vi har barnen hemma och även gäster som bor hemma hos oss den natten. Dessutom blir det den enda "bröllopsresa" vi kommer att kunna ha just då pga min blivandes jobb.
tess <3 jimmy
Antal inlägg: 42
Loggade in: 28 apr 2008
Utloggad
Skrivet 07 nov 2007 22:08
Jag har osså funderat på att sova hemma.. vi ska göra vid i sovrummet och jag hoppas att det blir färdigt precis innan bröllopet så jag kan fixa fint där på morgonen med lite blommor, ljus, kuddar, rökelser och annat som kan vara mysigt.. ev köpa nya morgonrockar till oss och brodera in fru och herr B... på! Och se till att vi har massa god frukost hemma.. eller så får vi äta den ute på ex epresso house eller annat mys stäle..

Men skulle inte förvåna mig om vi får bröllopsnatten av våra vänner... har varit med om att vi med dem gett andra det.. det hade osså varit trevligt..
flisan
Antal inlägg: 88
Loggade in: 26 feb 2009
Utloggad
Skrivet 08 nov 2007 19:37
Jag och min sambo tänkte först sova hemma och ta in på hotell dagen efter, och få lite massage och ha det lite lyxigt. Förväntar mig ändå inte "romantik" på bröllopsnatten... Men vi har faktiskt bokat en svit i två nätter. Efter festen blir det ju ändå sent, men så har vi rummet hela nästa dag istället + en natt till. Däremot blir det ingen bröllopsresa förrän ett år efter.
LJo
Antal inlägg: 200
Loggade in: 22 jul 2010
Utloggad
Skrivet 08 nov 2007 23:47
Vi funderade först på att sova hemma men bestämde oss sedan för hotell. Vi har bastu, badkar och dusch (så där kommer jag att spendera en del tid dagen efter) på rummet och får ha det kvar till kl 18 på söndagen så det känns värt pengarna.
trampetroll
Antal inlägg: 84
Loggade in: 13 feb 2009
Utloggad
Skrivet 06 dec 2007 01:03
Hej!
Vi ska inte heller sova på hotell av samma anledningar som övriga har tagit upp här, känns lite onödigt! :-) så vi sover hemma.
Jag har istället gjort såhär: På bröllopsdagen när vi lämnar lägenheten så ska min tärna överaska oss med att dekorera hela sovrummet som vi först får se när vi kommmer hem på bröllopsnatten. Jag tänkte att hon kanske får röra sig på en budget på 1000kr och det bästa av allt är ju att det hon kommer att köpa kan vi ju behålla också!
Jag tänkte att hon kanske kunde köpa fina, nya lakan, göra en provisorisk himmelsäng, köpa ett fint överkast och strö rosenblad på mm. Så blir det lite roligare att komma hem på bröllopsnatten men inte fullt lika dyrt som att checka in på hotell några timmar... :-)
trampetroll
Antal inlägg: 84
Loggade in: 13 feb 2009
Utloggad
Skrivet 06 dec 2007 01:07
Ville bara förtydliga att min tärna får alltså 1000kr av oss att handla dekorationsmaterial för, hon betalar inte detta själv. *blush*
Sedan om man har ett badkar (har dessvärre inte vi) så kan ju tärnan även överaska med att göra det fint där med ljus och rosenblad och sådär ifall man känner för att krypa ner där dagen därpå elelr på natten...
Susanne
Antal inlägg: 19
Loggade in: 08 maj 2009
Utloggad
Skrivet 06 dec 2007 18:13
Vi har mest bara långväga gäster på vårt bröllop. De flesta kommer att ta in på ett mysigt vandrarhem som ligger i närheten, men sedan kommer hela vårt hus vara fullt med folk. Så därför kommer vi att hyra ett rum på ett pensionat. Det kommer kännas hemtrevligt, och framför allt är priset billigt. Ägarna har inget bröllopsrum, men de har sagt att de ska göra rummet extra fint för vår skull. Det känns också bra, när de bryr sig. Dagen efter kommer vi att äta lunch med alla långväga gäster, och tillsammans titta på vårt bröllop på video (är det tänkt). Sedan den 2 jan åker vi till Malta på smekmånad, bara för att få komma bort och rå om varann.*heart* Kram Susanne
MINEA
Antal inlägg: 13
Loggade in: 16 feb 2008
Utloggad
Skrivet 12 dec 2007 22:00
Jag skall hyra alt låna en lite finare husvagn och sätta upp den lite närmare platsen där festan skall hållas. Göra mysigt med lite gott vin, rosenblad. vackra lakan och se till att någon går in i förtid och tänder massor av ljus och sätter på våran musik. fast man kanske inte orkar ha en brak bröllopsnatt så varför inte bara ligga och prata igenom våran dag.. Lycka till med ditt bröllop *heart*
Marre_R_S
Antal inlägg: 68
Loggade in: 11 aug 2008
Utloggad
Skrivet 12 jan 2008 01:50
Vi ska också sova hema, om inte någon har fixat något i hemlighet... Men det käns lite onödigt, är inte så lång tid man är där, man vill ju vara kvar på festen så länge som möjligt... kan mysa till det lite extra mycket hemma i sovrummet....
Vanlee
Antal inlägg: 60
Loggade in: 29 jul 2008
Utloggad
Skrivet 13 jan 2008 00:37
Vi kommer att sova på ett litet mysigt hotell bara nån kilometer från vårt hem, dels för att det känns festligare (skönt att slippa komma hem och mötas av odiskad disk) och dels för att vi har lovat sex personer från familjen att sova i vår lägenhet eftersom det blir smidigare för dem. Vi tänkte smita från bröllopsfesten redan nån gång vid 20 på kvällen och sen slappna av på hotellrummet, ta ett glas champagne och äta lite jordgubbar. Dagen därpå blir det minibröllopsresa i två dagar. *king*
Bönan
Antal inlägg: 12
Loggade in: 15 feb 2008
Utloggad
Skrivet 15 feb 2008 17:27
Jag tycker helt klart att det verka mysigare att sova hemma. Då kan ni själva förbereda riktigt fint för hemkomsten. Har man däremot barn kan det vara vettigt att boka hotell så att man kan fokuser på varann.
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 15 feb 2008 17:39
Vi kommer ev sova hemma eller så kommer vi låna min H2B föräldrars gäststuga. För min far kommer ner och hälsar på och min maid of honor bor inte heller i stan. Annars bor alla i stan. Och sååå kul e det inte att ha folk som sover över i en 2an på ens bröllopsnatt :P
Så det hela hänger lite på vart jag ska placera Liz och pappa...
Zigmabruden
Antal inlägg: 8
Loggade in: 09 apr 2008
Utloggad
Skrivet 15 feb 2008 18:39
Då vi redan har ett underbart hus och enligt min mening det mest romantiska sovrummet så varför slösa på pengar på hotell?

Jag tror att bröllops natten spenderas där man trivs bäst, borde väl va hemma för dom flesta eller??

Men de är klart vill man lyxa till det så skulle jag isåfall ta in på något spahotell istället för ett vanligt hotell ;)
chigak
Antal inlägg: 5
Loggade in: 17 maj 2008
Utloggad
Skrivet 14 mar 2008 00:06
vi ska också spendera bröllopsnatten hemma. vi åker iväg på minibröllopsresa dagen efter. har då bokat svit på hotell i tre nätter. men det skulle bara vara jobbigt att åka dit redan samma dag då det är ca 15mil. vi kommer även att gifta oss hemma i vår egen trädgård så då känns det bara naturligt att stanna kvar hemma. :)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!