BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
13 nov 2007 16:56       14 svar    2960 klick

Resebyråer som ordnar vigsel/bröllopsresa?

Bellaiza
Antal inlägg: 5
Loggade in: 12 dec 2007
Utloggad
Hej allihop!

Jag behöver verkligen hjälp! Måste hitta några arrangörer som ordnar allt som har med vigsel utomlands att göra, det finns en uppsjö av företag men jag verkar inte kunna hitta rätt. Är det någon som vet ett bra företag man kan vända sig till? Vi hade tänkt oss någonstans i sydostasien eller samoa öarna... hjälp
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 13 nov 2007 18:26
Har för mig att jag läst i något äldre nummer (från 2006 el 2007) av någon bröllopstidning, men jag minns inte vilken och jag har inga gamla tidningar kvar. :(
LangfossDahl
Antal inlägg: 8
Loggade in: 15 sep 2014
Utloggad
Skrivet 13 nov 2007 18:36
Hej
Vi, jag och min blivande man har faktiskt samma fundering! Som sagt det finns hur många olika arrangörer som helst, och som annonserar i olika bröllopstidningar.. Finns det någon här inne som har erfarenhet av vigsel utomlands och har köpt hela paketet?? ;)
Kram Zara
marie_79
Antal inlägg: 29
Loggade in: 20 maj 2008
Utloggad
Skrivet 13 nov 2007 20:28
Vi ska resa utomlands till sommaren och gifta oss på plats. Vi ska gifta oss i Malaysia på ön Langkawi. Paradisön kallas den... Reser gör vi med discovery travel. Men det finns massor av resebolag som ordnar med bröllop på plats bla. tour pacific som reser till söderhavet bla, discovery travel, limetravel mm.
Hör gärna av dig om du har fler frågor vad gällande bröllop utomlands. Har kollat upp det mesta...

Mvh // marie
Bellaiza
Utloggad
Skrivet 14 nov 2007 20:35
Hej Marie

Jag blev mycket intresserad av discovery travel, dock något besviken över deras hemsida. Ja, den är superfin men var är den fakta jag vill ha/behöver? Hoppas nu att du kan hjälpa mig, det jag undrar är om de ordnar allt det byråkratiska vad gäller vigseln? Det är just den biten som jag vill slippa. Har en till fråga, kanske något personlig men jag frågar ändå. I vilken prisklass hamnar man om man bokar med de?
tack snälla på förhand
marie_79
Utloggad
Skrivet 14 nov 2007 22:04
Hej, deras hemsida är inte mycket att hurra för men resorna är helt ok, hoppas jag!
Vad vi har fått veta så kommer en tjej att följa med oss runt till dom olika ställena där man fixar med papprena. Detta ska ingå i bröllopspaketet man köper.
Vi ska åka till Malaysia och langkawi och det går på ungefär 55000:- inkl bröllopet med lite extra så som helpension, fotograf mm.
Har du fler frågor eller bara vill prata mer om resor är det bara att skriva vidare.
Mvh marie
LangfossDahl
Utloggad
Skrivet 14 nov 2007 23:36
Hur kom ni i kontakt med just den researrangören? Har sett att det ska finnas resebyråer här i sthlm som man kan besöka för att få hjälp med det mesta! Hur gjorde ni?
marie_79
Utloggad
Skrivet 15 nov 2007 07:37
Jag hittade dessa på internet, och efter det så har vi haft telefonkontakt flera gånger. Just discovery travel har kontor i Stockholm, men vi bor i gbg så vi har inte varit hos dom.
Söker man runt på resebyråer som har vigslar utomlands hittar man dom till slut, det är lite pill.
Bellaiza
Utloggad
Skrivet 15 nov 2007 19:44
Hej igen Marie och tack för ditt svar :) Det verkar jättebra att det är någon som hänger med och fixar, fast vi ska ha vår lilla tjej med oss och vill helst slippa springa mellan olika kontor... hmm Priset ligger väl ungefär där jag hade tänkt mig så det var skönt att höra :) ingår det då också några dagar på hotellet?

/Izabela
marie_79
Utloggad
Skrivet 15 nov 2007 22:03
Hej, jag tror inte nån annan kan åka runt och fixa alla lappar, man bör ju vara på plats och skriva på alla "lappar" som behöver signeras. Jag tror inte det ska vara så jobbigt att åka runt och fixa dessa grejerna. Vår bröllopskordinator kör oss runt så det borde inte ta så lång tid.

I summan vi betalar ingår direktflyg, alla inrikesflyg, alla hotellnätter ( 11 nätter på langkawi och 7 nätter i kuala lumpur), alla på femstjärniga ställen, helpension + bröllopet. Inte alls dyrt faktiskt.
Bellaiza
Utloggad
Skrivet 18 nov 2007 20:34
Oj, det låter verkligen superperfekt! Härligt med så många dagar med allt fixat. Låter verkligen som en perfekt smekmånad :) Tror faktiskt att jag ska kontakta de och se vad de kan erbjuda oss. Tack för tipset/hjälpen
LangfossDahl
Utloggad
Skrivet 25 nov 2007 13:55
Vi har nu hittat en resebutik i sthlm (resevaruhuset) som ska hjälpa oss med allt för vigsel på Seyshellerna,, är så glad :)
dalena
Antal inlägg: 1
Loggade in: 22 jun 2013
Utloggad
Skrivet 22 jun 2013 21:06

Hej!

Är det någon som vet något svenskt resebolag som ordnar med bröllop i Brasilien på någon strand? :)

alexochnina
Antal inlägg: 42
Loggade in: 04 feb 2014
Utloggad
Skrivet 23 jun 2013 22:09

Jag kan varmt rekommendera Dominikanska republiken. Några vänner gifte sig i Punta Cana i novmeber 2011 på hotell Majestic Elegance och nu i juni var min man och jag där på bröllopsresa. Båda gångerna var det helt fantastiskt och de har stor vana av bröllop och erbjuder bröllopspaket, koordinator, fotograf, spa mm på plats. Kolla www.brollopsresebyran.se, de kan hjälpa till med bokning, bröllopspaket, formalia etc. och rekommenderas varmt!

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!