BröllopsGuiden
16 nov 2007 11:34       8 svar    2324 klick

Nåt annat än blommor?

flisan
Antal inlägg: 88
Loggade in: 26 feb 2009
Utloggad
Hej allihop!
Är det nån som har någon bra idé på vad man kan dekorera borden med? Vill inte ha blommor.... Bröllopet ska gå i svart och rosa, så jag ska köpa någon fin svart tapet att ha som löpare, och värmeljus i massor. Men vad mer?
flisan
Utloggad
Skrivet 16 nov 2007 14:50
Jag ska ha vita dukar under och dom kommer antagligen se ännu värre ut än tapeten när middagen är slut. Men vi ska ändå bara ha förrätt + varmrätt. Sen så dukar personalen upp tårta och kaffe som en buffé, och då möblerar de om borden samtidigt så att det småbord istället för klassiska "hästskon" som vi har först. Och då får vi nya dukar.
maddier
Antal inlägg: 45
Loggade in: 18 mar 2014
Utloggad
Skrivet 18 nov 2007 19:23
*heart* Kanske silverkandelabrar eller som du skrev värmeljus fast i vaser eller lite "högre" svarta ljushållare.
lisa82
Antal inlägg: 90
Loggade in: 07 maj 2009
Utloggad
Skrivet 18 mar 2008 13:32
vårt färgtema är svart o vitt så vi kommer att ha en svart o en vit fisk i vardera runda skål som bordsdekorationer. (ca 8 st i vårt fall.)
tips från mig till dig...
Jennifer75
Antal inlägg: 105
Loggade in: 25 jun 2008
Utloggad
Skrivet 18 mar 2008 13:38
Vi ska förvisso ha marinblå löpare och inte svarta men till det ska vi ha:
- Silverkonfetti
- Vita blockljus med fint silverband runt alternativt sliverkandelabrar med vita ljus. Nackdelen med kandelabrar är att de kan bli svåra att se över/runt.
- Små vaser med liljekonvaljer
- Marinblå festprogram
- Marinblå placeringskort som sitter på glasen
- Servetterna har vi inte bestämt vilken färg de blir ännu.

Tror inte att vi behöver ha mer dekorationer ;)

Var först inne på att göra egna dekorationer med fina pärlor och ngt coolt satinband eller liknande men jag hoppar det. Det kommer vara nog med pyssel längra fram iallafall.

:)
MissA
Antal inlägg: 40
Loggade in: 02 jun 2009
Utloggad
Skrivet 18 mar 2008 14:48
Vi hade svarta löpare från Duni. Som dekorationer hade vi små skålar med kaffebönor i och vita ljus samt större skålar med vatten och en flytande gerbera och rosblad. Sen hade vi konfetti i silver och vinrött och små godispåsar i vit organza med vinröda band. Festhäftena var A4 och ihoprullade med ett vinrött band runt.

Vi är jättenöjda!
flisan
Utloggad
Skrivet 18 mar 2008 22:38
Nu när man redan gift sig får man svar. :)

Lite sent, men förhoppningsvis snappar någon annan upp tipsen.
Vi skaffade en jättesnygg svart/vit tapet, lite rosa konfetti och svarta och rosa värmeljushållare.
Var jättefint!
Finns en blid i mitt galleri på tapeten....
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!