BröllopsGuiden
02 dec 2007 18:41       6 svar    1043 klick

Hur långt tid innan?

Linna
Antal inlägg: 34
Loggade in: 19 mar 2010
Utloggad
Hej!
Det är ett tag tills jag och min älskade sambo ska gifta oss. Rätt sagt september -08..
Så jag har en liten fråga.
Hur långt tid innan behöver vi välja ut brudklänning och brudgummens kläder?
Väldigt tacksam för svar!!
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 02 dec 2007 19:09
Det kan ju vara olika beroende på var man bor, men eftersom det rör sig om den mest populära halvan av året kan det ju vara bra att vara ute i god tid.
Vi bor i en mindre stad och var och bokade/köpte våra kläder ca ett halvår innan vi ska ha dem.
Ring runt till de butiker du har i din närhet och fråga vad de tycker. De brukar ju ha koll på när det är rea och när det är högsäsong.
Lycka till!
Linna
Utloggad
Skrivet 02 dec 2007 19:19
Hej
Tack för svaret.
Nu har jag en fråga till. Jag håller att gå ner i vikt inte mycket men lite i alla fall. Inte bara för bröllopet utan mest för hälsan. Om jag hittar en klänning som jag är riktigt nöjd med och jag bokar/ köper den. Kan man göra ändringar på klänningen när vi närmar sig bröllopet? Kanske är det olika beroende på vart man köper den.
Mvh/ Linna
Duffy
Antal inlägg: 259
Loggade in: 14 jul 2013
Utloggad
Skrivet 02 dec 2007 19:27
På de ställen jag har varit och provat klänningar har de sagt att ofta kan man ändra en storlek upp eller ner på alla klänningar. Beror väl på lite olika ställen kanske, men det finns ofta en sömnsmån som är en storlek...

För övrigt tycker jag att du skall börja i tid att kolla på klänningar. Det är svårt att välja - om du inte redan vet vilken klänning du vill ha

Lycka till...!
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 03 dec 2007 20:40
När jag köpte min klänning ingick ändringssömnad så jag ska tillbaka dit när det börjar närma sig så att de kan lägga upp och ev. ta in den lite.
Linna
Utloggad
Skrivet 03 dec 2007 22:12
Hej :)

Tack för tipsen!
Det med korsettsnörning var ju en bra idé och det låter ju som de flest som säljer klänningar ändå är hjälpsam när det gäller ändringar osv.
Så imorgon här nu ska jag ringa runt lite för att höra vad butikerna har att säga. O vad verkligt det börjar känns nu!!

Tack igen för tipsen & Lycka till !!
charlotte82
Antal inlägg: 8
Loggade in: 03 jul 2008
Utloggad
Skrivet 04 dec 2007 06:45
Jag har redan bokat möte hos floristen*det är en speciell jag vill ja och den är poppis så tiderna går åt*
Sen har jag bokat möte med resturangen vi vill vara på och sen måttning av klänning är beställt.
Underkläder kvar :P

Jo, vårat bröllop är i början av aug 08 så vi har också en tid kvar! Jo en sak till som vi gjort är att skicka ut Save the Date till folket som ska komma.

Grattis och Lycka till!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!