BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
23 mar 2007 00:08       13 svar    1525 klick

hur länge har ni planerat era bröllop?

Kakan
Antal inlägg: 152
Loggade in: 10 aug 2008
Utloggad
jag är lite nyfiken på hur länge folk planerar sina bröllop och vad som är viktigast... tell me! jag prioriterar klänningen och maten... = )
Augustibrud
Antal inlägg: 1
Loggade in: 07 jun 2007
Utloggad
Skrivet 23 mar 2007 01:46
Sambon friade den 25 november förra året. Vi gifter oss den 25 augusti i sommar - så det blir 9 månaders planering. Fast det var först efter årsskiftet som det tog fart ordentligt.

Känner mig lite stressad, men det ordnar sig nog. Klänningen är fixad, festlokalen bokad samt en hel del annat. Nu ska vi börja skissa på inbjudningarna. :-)
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 23 mar 2007 07:54
Sonny friade före jul vi har planerat en mån nu och ska gifta oss 1/9.
Jag tycker att allt är lika viktigt, alla detaljer hänger ihop.
brud2007
Antal inlägg: 141
Loggade in: 18 apr 2008
Utloggad
Skrivet 23 mar 2007 09:43
Vi var tvungna att boka kyrka, festlokal och fotograf i januari-faburari förra året och vi gifter oss till pingst i år.

så ca 1 1/2 år.
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 23 mar 2007 11:15
Vi har planerat sen före jul.
Vi pioriterar fotografen, för det är det som vi kan gå tillbaka till och minnas vår dag.
Sen personligen pioriterar jag också min klänning :o)
Den kommer att vara så fin!! Ska snart beställa den. // Mia
bubblan
Antal inlägg: 185
Loggade in: 20 jul 2007
Utloggad
Skrivet 23 mar 2007 11:57
Min Pär friade 2003-03-14 Vi skulle ha gift oss 2006 men blev tyvärr tvugna att flytta på de till nu den 7/7! De mästa började planeras sommaren förra året! Jag tycker man bör ha ett år på sig så man är helt klar över vad båda vill och inte vill! Men alla är vi olika! :) Vad som är viktigast! Hm... att de blir som vi båda vill och att man får räkna med att de kan bli lite missar här å där på själva festen! men glöm inte att man gör detta för att man älskar varandra å vad gör de då om något går lite snett!
heleneopeter
Antal inlägg: 68
Loggade in: 18 jan 2008
Utloggad
Skrivet 23 mar 2007 22:12
Vi hade pratat lite löst om att gifta oss så småningom! Vi hade bestämt datum för vår dotters dop och vi tänkte att när vi ändå har släkten samlad, så var det lika bra att gifta oss samtidigt!

Vi bestämde oss då för att ha ett enkelt bröllop för våra närmaste släktingar och vänner! Allt som allt blev vi 35 personer till middagen! Alldeles lagom tyckte vi!

Sammanlagd tid för planering blev mellan 6-8 veckor! Kanske inte så lång tid, men dagen kunde inte bli mer lyckad än den blev! Den blev alldeles perfekt!
Kakan
Antal inlägg: 152
Loggade in: 10 aug 2008
Utloggad
Skrivet 23 mar 2007 23:16
det verkar skilja ganska mycke i planering... imponerande att du klarade o fixa på så kort tid!
heleneopeter
Antal inlägg: 68
Loggade in: 18 jan 2008
Utloggad
Skrivet 24 mar 2007 08:34
Visst blev det ett intensivt planerande, men vi hade ju redan planerat ganska mycket med lokal etc.

Samtidigt skulle det vara ett enkelt bröllop och vi hade en del hjälp från både föräldrar och syskon!

Jag är ju dessutom hemma och är mammaledig, så jag har ju all tid i världen, eller:-)!
maggan
Antal inlägg: 116
Loggade in: 30 nov 2010
Utloggad
Skrivet 26 mar 2007 20:27
Vi har planerat vårat bröllop sedan februari förra året. Hade lite svårt att bestämma datum, ville först gifta oss på vintern, sedan på vårvintern men till sist kom jag fram till att jag alltid velat gifta mig på sommaren så till slut blev det den 18 augusti. Men planerandet har ju inte varit intensivt hela tiden, det har gått lite i perioder.
frk matsdotter
Antal inlägg: 181
Loggade in: 07 okt 2007
Utloggad
Skrivet 28 mar 2007 20:53
jag har planerat mitt bröllop i flera år - i huvudet! när jimmi friade i januari i år så fick jag nästan planeringspanik. allt var klart på en vecka... inget var som jag tidigare planerat för nu var det ju på riktigt ju!!!
efter den tuffa sömnlösa veckan tyckte jag att ett vårbröllop skulle vara fint, så det inte blev så lååång väntan. tur att vi väntade, för detta med att planera vårt bröllop är det roligaste jag någonsin gjort. trodde inte det gick att älska jimmi mer än innan frieriet - men det kunde jag! tack älskling!!!
saga
Antal inlägg: 11
Loggade in: 07 jun 2007
Utloggad
Skrivet 28 mar 2007 21:53
Vi bestämde oss för att gifta oss i nov/dec ska gifta oss i juni.5 mån planering...
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!