BröllopsGuiden
25 dec 2007 11:42       8 svar    14159 klick

Hur gör man med mannens ring?

Catchie
Antal inlägg: 3
Loggade in: 19 mar 2008
Utloggad
Jag är lite halvförvirrad... Ska killen ha kvar sin förlovningsring, eller byter han ut den mot en vigselring? Eller kan han ha 2 ringar han också? Eller hur gör man egentligen?
ellyse
Antal inlägg: 26
Loggade in: 31 okt 2008
Utloggad
Skrivet 25 dec 2007 12:41
Ni gör precis som ni vill. Många väljer att ha samma ring hela tiden, en del vill ha en vigselring och en del vill ha både och. Det bväljer ni heeelt själva!
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 25 dec 2007 16:11
Min blivande man kommer "bara" att garvera in datumet för vår vigsel i förlovningsringen. Eftersom han har ett jobb där han inte kan använda den så känns det onödigt att köpa en till ring och ahn vill inte heller ha två ringar, men det där gör man ju precis som man vill.
flisan
Antal inlägg: 88
Loggade in: 26 feb 2009
Utloggad
Skrivet 26 dec 2007 11:50
Det vanligaste är att man graverar in vigseldatumet i förlovningsringen, men jag har sett några som har två ringar. Min fästman har köpt en vigselring, som han ska använda tillsammans med förlovningsringen.
Duffy
Antal inlägg: 259
Loggade in: 14 jul 2013
Utloggad
Skrivet 27 dec 2007 21:00
Min fästman har hela tiden varit inställd på att han skall ha två ringar då alla han känner (hans släkt) har två ringar. Men jag hade aldrig sett det eller hört något om det tidigare. Så jag sa, nej men vad då...du skall väl bara ha en!
Men det blir nog att han har två, det får inte plats mer text i hans ring och nu har jag sett en hel del killar som har två ringar faktiskt. Det kommer nog mer och mer...
FruStillman
Antal inlägg: 218
Loggade in: 15 dec 2008
Utloggad
Skrivet 27 dec 2007 23:17
Min m2b kommer bara att ha vigselring. Han köpte en vacker förlovningsring med diamanter till mig när han friade och vi hade inte riktigt råd att köpa till honom sen. Nu har det gått så lång tid att vi bestämt att han får en vigselring enbart, för att göra det lite speciellt.
Carro
Antal inlägg: 38
Loggade in: 08 okt 2008
Utloggad
Skrivet 03 jan 2008 20:03
Min sambo ska lämna in sin förlovningsring för putsning, så den ser ut som ny & graver in vigseldatumet. Han har en bred ring så det skulle se konstigt ut om han skulle ha två.

Hoppas att du hittar en lösning som passar er... :)
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 04 jan 2008 14:26
Min sambo har hela tiden bara velat ha en ring, men nu vill han ha två så det bliir två *lovest*
tussigumman
Antal inlägg: 75
Loggade in: 23 nov 2016
Utloggad
Skrivet 10 jan 2008 14:14
Min sambo vill nog bara ha en tror jag. Han har en sk. Chalmersring, som man kan köpa när man gått ut Chalmers, på samma finger som förlovningsringen. Och tre ringar på ett finger är lite att ta i :D
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!