25 dec 2007 19:06
13 svar
3083 klick
Släkt??
Omröstningen är slut ( dagar kvar)
MINEA
Antal inlägg: 13
Loggade in: 16 feb 2008
Utloggad
Vi hehöver lite hjälp med att bestämma hur vi skall göra med våran släkt. Måste man bjuda dom, vi vet att det är vårat bröllop men det blir ju ett himla liv om inte dom får komma. om vi skall bjuda dom så kan inte våra vänner komma. IHRE GÅRD där festen skall vara rymmer det endast 90 gäster. tacksam för alla svar.
cat0181
Antal inlägg: 129
Loggade in: 07 jan 2009
Utloggad
Skrivet 26 dec 2007 02:04
Bjud dom i släkten ni VILL bjuda, strunta i resten. Sen bjuder ni dom vänner ni vill. så gjorde vi. Man kan inte bjuda alla mostrar och fastrar och sysslingar. Jag hade inte ens min mormor på inbjudningslistan...
Jag vill rapportera detta inlägg!
flisan
Antal inlägg: 88
Loggade in: 26 feb 2009
Utloggad
Skrivet 26 dec 2007 11:45
Nej, man måste verkligen inte bjuda släkten om man hellre bjuder vänner. Jag har struntat i många släktingar, och ja, jag har haft lite dåligt samvete, men det går över.
Är det begränsade platser som ni verkar ha det har ni verkligen en bra förklaring till varför de inte blir bjudna. Bjud era vänner! Blir folk sura så får de bli det, det är deras problem inte ert.
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 26 dec 2007 15:26
Vår festlokal rymmer bara 60 och HELST bara 50 gäster. Därför bjöd vi bara de närmaste släktingarna och våra närmaste vänner och vännerna UTAN barn! På så sätt får vi plats. Man kan ju inte bjuda ALLA man känner och alla släktingar man har.
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 27 dec 2007 09:58
Jag hade def inte bjudit min släkt om det hade betydit att mina vänner inte fått komma.
sacki
Antal inlägg: 93
Loggade in: 24 jan 2012
Utloggad
Skrivet 27 dec 2007 17:02
Du skall göra det som känns bäst för DIG, inte vad alla andra tycker! Känner du mer för dina vänner än för din släkt , så bjuder du vännerna. Betyder släkten mer än vad dina vänner gör så bjuder du släkten & hoppar vännerna ELLER så kan man ju bjuda sin närmaste släkt/familj & de närmaste vännerna så slipper man få dåligt samvete efteråt vilket man säkert skulle få om man inte bjudit någon som står er nära... Gå nu inte & fundera & grubbla på hur ni skall göra utan gör bara det era "hjärtan" vill! Lyck till!!! :)
MINEA
Antal inlägg: 13
Loggade in: 16 feb 2008
Utloggad
Skrivet 27 dec 2007 21:43
Tack för era kloka ord, men som dom flesta vet det är inte lätt att känna sig olustig med släkten. (SLÄKTEN ÄR VÄRST)
Pinglan
Antal inlägg: 74
Loggade in: 23 apr 2010
Utloggad
Skrivet 27 dec 2007 23:01
Hej! Jag vet folk som gifte sig med bara den närmaste släkten närvarande, typ i maj, och sedan hade en jättefest hemma i trädgården i augusti för alla vänner och övrig släkt. Ett alternativ
skeeycat
Antal inlägg: 11
Loggade in: 29 sep 2009
Utloggad
Skrivet 28 dec 2007 22:13
Hej. Jag och min sambo har haft liknande funderingar. han har bara en syster och en faster, hans släkt är 7 personer sammanlagt, medans jag har en himla hoper släktingar (min mamma har 8 syskon) Men jag tänker bjuda alla, även de jag inte har så bra kontakt med. Men jag tror inte att de flesta kommer att komma, eftersom vi inte har så bra kontakt. Det är mest för sakens skull. Jag skulle själv vilja bli bjuden, även om jag inte tänkt att komma.
ellyse
Antal inlägg: 26
Loggade in: 31 okt 2008
Utloggad
Skrivet 28 dec 2007 22:47
Jag bara funderar över varför man vill bjuda nån som man inte har så bra kontakt med?
Chrystal
Antal inlägg: 3
Loggade in: 30 dec 2007
Utloggad
Skrivet 30 dec 2007 03:13
Vi har valt att utesluta alla barn. Och bjuda den yngre släkten. Så som kusiner. Jag har en väldigt stor släkt och vi är också bergänsade. Mostrar, morbroder osv hälsar vi välkommna till kyrkan ist! Självklart vill man ha vännerna med!
Marre_R_S
Antal inlägg: 68
Loggade in: 11 aug 2008
Utloggad
Skrivet 10 jan 2008 22:07
Bjud bara dom ni vill bjuda.
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 28 jan 2008 14:48
Tycker det är konstigt att man MÅSTE bjuda folk som man egentligen knappt känner eller umgås med bara för att man delat lite arvsanlag...
Vi kommer att bjuda den närmsta familjen, mamma, pappa och syskon och så. Sedan gör vi plats för våra vänner!
Är det så att man nu har en stor släkt som gärna vill fira bröllopet kan man ha ett familje fika eller nåt liknade dagarna efter för de som inte fick plats på bröllopet. Så behöver inte någon känna sig utanför.
Skrivet 19 aug 2014 11:39
Bjud dom som du står närmast. Vi bjuder bara in dom vi verkligen umgås med. Vissa släktingar är bjudna men verkligen inte alla. Lika så med vänner, sanna vänner är bjudna, ytliga får stanna hemma.
Känn med hjärtat vilka som ni verkligen ska vara med och förglla eran dag.