BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Pyssel Starta ny tråd
28 dec 2007 23:03       4 svar    2408 klick

Servettringar

anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Är det någon som sett någon bra bild på "hempysslade" servettringar? Gärna i kartong eller kraftigare papper med placeringskort på. Tänkte försöka mig på lite pyssel *ohmy* och behöver inspiration.
kjexet
Antal inlägg: 78
Loggade in: 16 jan 2010
Utloggad
Skrivet 29 dec 2007 09:22
Nej men från en julfest har jag följande tips: Dela en toarulle i tre delar. Klä varje del med sådan där "stickad" (kommer inte alls ihåg vad det heter, hjärnsläpp) tub som finns på hobbyaffärer (finns i olika färger men på julfesten var det förstås rött). Sedan klistrar man på ovala små kort där man kan skriva varje gästs namn med en guld eller silverpenna. Väldigt enkelt och det var faktiskt riktigt snyggt.

Annars kan man ju bara ta tunn ståltråd och knyta ihop och så ha små glaspärlor i ändarna. Och sedan sätta ett placeringskort mellan servetten och servettringen.

Hoppas du hittar på något kul!
Annisen82
Antal inlägg: 94
Loggade in: 02 jul 2009
Utloggad
Skrivet 29 dec 2007 16:58
Det finns jättemånga bra tips i en bok som finns att köpa på Panduro hobby, den heter "Den stora festen: Designa ditt eget bröllop"
Om du inte kan köpa den så hör av dig så kan jag ge dig tipset här, så snart jag hittat boken i flyttröran... ;)
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 30 dec 2007 20:00
Tack för tipsen!! Jag hade själv kikat på Panduros sida och fått lite små idéer, men jag vill se bilder och få inspiration. Ska nog köpa den där boken...
Annisen82
Antal inlägg: 94
Loggade in: 02 jul 2009
Utloggad
Skrivet 31 dec 2007 16:23
Den boken kan jag verkligen rekommendera, där finns allt som har med dekorationer, inbjudan m.m. att göra! Lycka till!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!