BröllopsGuiden
01 jan 2008 11:58       4 svar    1942 klick

Bjuda till vigsel men inte till fest?

Alvön
Antal inlägg: 9
Loggade in: 20 jun 2009
Utloggad
Vi kommer att ha en borgerlig vigsel ute på en ö men middagen i en lokal på fastland. Vi har chartrat en båt för våra gäster. Men så har vi flera bekanta som inte står på gästlistan men som jag vet har tillgång till egen båt. Kan man skicka en inbjudan till dem som bara gäller vigseln? Hur formulerar man sig? Jag har hört om ett par som kom till en vigsel, visste ingenting om bröllopsfest och blev inbjudna till festen i "sista minuten" -de kände sig 2nd hand och valde att åka hem.... hur skulle du göra?
Carro
Antal inlägg: 38
Loggade in: 08 okt 2008
Utloggad
Skrivet 14 jan 2008 17:29
Har man valt att inte bjuda någon på fest får man stå för de & inte ändra sig när dom står där..
Jag ska bara bjuda mina arbetskamrater till kyrkan & inte till fest.
Tänkte väll skriva:
Välkommen till vigselakten mellan Carolina & Tommy lördagen den 5/7kl.15.00
i Länna kyrka.
Sen kommer jag att prata & förklara om dom undrar varför dom inte
får komma till festen..
Många av mina släktingar får inte alls komma & de står jag för.
Har nämligen inte råd till det.

Hoppas att jag varit till någon hjälp.. Är ingen expert så jag vill gärna
också ha tips..

Lycka till.
:)
maddier
Antal inlägg: 45
Loggade in: 18 mar 2014
Utloggad
Skrivet 14 jan 2008 18:54
Annons i lokaltidningen ca två veckor före vigseln är vanligt där vi bor. Dock har ju inte alla tillgång till det men det är ett alternativ också.
soux65
Antal inlägg: 2
Loggade in: 02 jan 2009
Utloggad
Skrivet 15 jan 2008 20:19
Vi bjöd människor som vi har umgänge med på fritiden alla andra sa vi att dom är välkomna till kyrkan om dom vill, det var ok har inte hört något annat. :D
Alvön
Antal inlägg: 9
Loggade in: 20 jun 2009
Utloggad
Skrivet 18 jan 2008 08:45
Tack så mycket, det var bra svar. Har tänkt och funderat. Lokaltidningen är ett bra alternativ men vi gör nog som ni föreslog, skickar ut inbjudan till vigsel som är personligt riktad och sedan förklarar att festen är till för dem som vi umgås med. Det låter klockrent!
Jättetack för hjälpen.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!