BröllopsGuiden
03 jan 2008 18:06       5 svar    2161 klick

Nyfiken på era festprogram!

080607
Antal inlägg: 128
Loggade in: 22 mar 2009
Utloggad
Jag har så smått börjat fundera på festprogrammen...vet hur de ska se ut, men ej bestämt hur innehållet ska se ut! Hur har ni tänkt er? *clown*
ellen
Antal inlägg: 7
Loggade in: 29 feb 2008
Utloggad
Skrivet 05 jan 2008 22:55
Vi har bordsplaceringen i mitten. Vi inleder med en fin text, sedan kommer bla menyn och lite historia om huset där vi har festen. Sen är häftet fyllt med sånger, roliga citat etc... Sist en bild på oss där vi tackar alla som varit med och delat dagen med oss. På sista sidan skriver vi även under me våra förnamn.
Muminmamman
Antal inlägg: 139
Loggade in: 02 jun 2009
Utloggad
Skrivet 06 jan 2008 11:27
Hej!
Vi kommer att ha en bordspresentation av bara det bord som gästen sitter vid, lite mer utförligt om varje gäst vid bordet. Som komplement blir det väldigt kortfattat beskrivning av varje gäst längst bak i programmet.

Menyn kommer finnas med i början och allra först blir det programmet för kvällen, med namn på de som håller i trådarna (bestmen och tärnor är värdarna för middagen och står för programmet som sig bör i Finland)

Eftersom vi är hälften svenskar och hälften finnar kommer vi att ha en ordlista med roliga ord på de båda språken (alla med festanknytning och anknytning till bröllop) Sånger skippar vi helt för vi vill inte sitta och sjunga på middagen.

Vi funderar också på att låta hans föräldrar berätta om när de träffade mig första gången och vilka intrycken var, och mina föräldrar berättar om när de träffade min blivande. Och efter dessa lite mer utförliga berättelser tänkte vi kanske köra "Röster om" där hans vänner får kommentera mig och mina kommentera honom. Sedan blir det nog inte mer...inte citat och sånt, det passar inte oss.
flisan
Antal inlägg: 88
Loggade in: 26 feb 2009
Utloggad
Skrivet 06 jan 2008 18:57
Man kan ha med hur mycket som helst!
Meny får självklart vara med, presentera alla gäster är alltid bra så man får reda på nåt om alla.
Presentera brudparet på ett roligt sätt som typiska komentarer och knasiga egenskaper.
Roliga förhållningsregler som t.ex. För bortkomna gäster ansvaras ej. el. Var och en äter på sin egen tallrik. och sånt fånigt. Finns massor!
Skrock eller barncitat om giftermål och kärlek kan var roligt att lägga in.
Vi ska ha med ett korsord om oss också. Och som muminmamma ska vi ha med "ordlista" och fraser eftersom vi också har finska gäster.
Och till sist kan man ha med "tack till"-lista. Där man tackar alla som hjälp en, och gästerna som kom förstås.
silvervit
Antal inlägg: 7
Loggade in: 15 feb 2008
Utloggad
Skrivet 16 jan 2008 09:47
Vi skippar bordsplacering i festprogrammet och har några texter, meny, ordningsregler, några sånger och tack till alla inblandade.
annaj
Antal inlägg: 6
Loggade in: 20 mar 2008
Utloggad
Skrivet 22 jan 2008 20:55
En liten kul grej som jag tänkte på utöver en kort presentation av gästerna kan vara citat, ordspråk och smågrodor som hoppat ur mun från er som brudpar där det gäller att para ihop med rätt person. Alltså lite roligt knep o knåp för gästerna att pyssla med för att lätt prata med varandra. Det kommer väl att vara blandat med nya och gamla vänner som känner till olika saker om er.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!