BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Relationer Starta ny tråd
10 jan 2008 11:49       8 svar    2251 klick

mår inte alls bra nu

carin83
Antal inlägg: 42
Loggade in: 24 mar 2008
Utloggad
Skickade ut inbjudningarna i förrgår. Nu väntar vi på att det ska börja osas.
Pratade med min far precis och snacka om att jag blev lessen

Till saken hör att jag knappt har någon släkt alls. Den består av farmor och mormor och en morbror med fru. Thats it. resten har aldrig hört av sig. Men min pappa sa att jag nog inte kan räkna med att den lilla släkt jag har kommer att komma på vårt bröllop. Alla av sina egna anledningar. Sedan har jag bjudit sådanna som har kännts mer som min släkt än min riktiga. sånna som har funntits där sedan jag var barn. alltså vänner till min familj. Pappa menade på att någon enstaka av dom kanske kommer tacka ja.
Vad är detta? Ska jag ha 10 pers på min sida en så stor dag? Min fästman har jätte stor släkt, dom kommer nog vara 35 pers. Det känns som om ingen bryr sig om mig eller oss. Jag vill inte att min stora dag ska mörkas ner för att ag upplever att folk inte bryr sig tillräkligt för att finnas där.
Vad hade ni gjort?
Lostman
Antal inlägg: 16
Loggade in: 03 apr 2008
Utloggad
Skrivet 10 jan 2008 11:56
jag tycker att det var väldigt elakt sagt av din pappa. Men på något konstigt sätt kanske han vill skydda dig från att bli sårad. Fast det känns jäkligt taskigt att försöka "ta ner någon" på det sättet.
Men du ska se att det kommer fler än din neggo-pappa tror på bröllopet! Det är klart att alla vill vara med och fira. Och om de absolut inte har möjlighet till det så kommer de säkert att visa att de bryr sig på annat sätt.
Vi ska gifta oss långt från där de flesta av våra familjer och vänner bor. Min fästmans pappas nya fru vill (av flera skäl) inte åka på bröllopet, vilket hon gjort mycket klart för oss. Vet inte om de kommer att komma, och jag vet att det skulle göra min tillkommande jätteledsen om de inte gör det. Det känns som en sån jäkla dålig attityd till hela grejen, och det värsta är att hon försöker få det att smitta av sig. Så låt inte farsgubben förstöra dina lyckliga tankar!
Ha det gott och upp med hakan!
Blåbrud
Antal inlägg: 159
Loggade in: 26 okt 2008
Utloggad
Skrivet 10 jan 2008 12:00
Vad trist det låter! men hur kan din pappa veta att de inte tänker komma? De kanske tycker det är jätteroligt med ett bröllop? Sen skulle jag försöka tänka så att jag vill bjuda dem som verkligen betyder något för mig på mitt bröllop. Jag har bara bjudit en kusin förutom mina syskon (två) med familjer. Jag har massor med släkt på pappas sida, men inte alls många på mammas sida. De är ändå inte bjudna på bröllopet, för jag umgås inte med dem alls, även om vi har en bra relation. jag har bjudit folk som jag tycker om och umgås med, det är ju dem jag vill dela minnena med sen... Så tänkte jag runt min inbjudningslista iaf. *hmm*
carin83
Utloggad
Skrivet 10 jan 2008 17:33
Min pappa är ju en totalt obotlig realist och är dessutom ganska negativt lagd. Det är väl det att han känner folk ganska väl och vet hur dom är funtade. Jag bjuder ju dom som har haft någon betydelse under min uppväxt och även senare. Det är många jag har uteslutit redan. Bjuder tex inte min barndomsvän som jag har umgåtts med i 15 år för hon har betett sig gräsligt illa den senaste tiden. När det gäller många olika saker men det tog priset när hon hävde ur sig en massa neggo saker om mitt liv tillsammans med min sambo. Att hon tyckte att vi försöker leva som överklass för att vi har köpt hus när vi i själva verket e något helt annat å det bara lyser igenom att vi försöker låtsas. Jag sa till henne att det är tur att vi pratar i telefon annars hade hon fått en smäll på käften.
Det roliga e att hon är arbetslös sedan gymnasiet och låter hennes man försörja henne. Ush vad hemskt människor kan bete sig.
Marre_R_S
Antal inlägg: 68
Loggade in: 11 aug 2008
Utloggad
Skrivet 10 jan 2008 21:33
Halloj... Jag förstår vad du menar, min släkt är också jätte liten, består bara av min mor o far, bror, en kusin och en moster.. förstårs har dom respektive men i alla fall medan min fästmans släkt är MASSOR! min sida av gästlista består av ca 25personer och då är det mest vänner. medan min sambos består av ca 40.. men du ska se att det blir en toppen dag ändå och du får ju en ny familj!! och dom kommer nog lika mycket för att se dig som din fästman!! :)
carin83
Utloggad
Skrivet 11 jan 2008 10:52
ja jag ska försöka tänka så. Är glad att bli en i hans familj. DOm är så härliga. Får glädja mig åt det istället för att jag inte har någon på min sida.
ElinNic
Antal inlägg: 17
Loggade in: 05 aug 2008
Utloggad
Skrivet 13 jan 2008 11:39
Det är ju inte bara släkt som kommer antar jag utan även vänner? Du har väl vänner som kommer för din skull? De räknas också! Vi har problemet att de flesta släktingar inte bor i Sverige och inte har råd att resa hit...
BridgetJones
Antal inlägg: 5
Loggade in: 28 maj 2008
Utloggad
Skrivet 28 jan 2008 14:09
Hej! Jag och min blivande man har båda ganska stora släkter (danska dessutom). Vi har helt enkelt gjort så att vi valt att bjuda ett mycket begränsat antal människor från släkten och i stället valt de vänner som står oss närmast. Hoppas att det löser sig för er!
vonka80
Antal inlägg: 5
Loggade in: 17 mar 2008
Utloggad
Skrivet 30 jan 2008 16:23
Lyssna inte på din far...kolla istället med dem du bjudit. Din far verkar höra till skaran som läst Jantelagen allt för väl...säkert kommer folk att komma. Alla älskar väl bröllop! :-)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!