BröllopsGuiden
15 jan 2008 16:07       7 svar    1199 klick

Vilka skall vara värdpar?

Isabella
Antal inlägg: 6
Loggade in: 15 apr 2008
Utloggad
Har läst lite olika angående vilka som skall vara värdpar. Det kan vara ett föräldrapar, främst om de betalar. Det kan vara ett par nära vänner eller så låter man sin tärna/bestman eller toastmadame/master vara värdinna/värd också. Hur gör ni andra?
Lostman
Antal inlägg: 16
Loggade in: 03 apr 2008
Utloggad
Skrivet 15 jan 2008 16:28
Min morbror och moster ska vara värdpar. De äger gården där vi ska ha festen, så de kan ha koll på läget, och kan informera gästerna om allt. Jag tycker det kan vara bra att tänka på att värdparet ska vara era "stand ins" under festen, kunna svara på frågor och hjälpa till etc. Därför tycker jag att det är viktigt att de är väl insatta i alla arrangemang. Har varit på bröllop där värdparet inte direkt var "värdar", det var mest en titel.
Isabella
Utloggad
Skrivet 15 jan 2008 16:45
Låter väldigt logiskt. Skall tänka på det att det är några som kommer att tycka att det är kul att sätta sig in och hjälpa till.

Tack för tipset! :)
Duffy
Antal inlägg: 259
Loggade in: 14 jul 2013
Utloggad
Skrivet 15 jan 2008 16:51
Min fästmans bror och sambo kommer vara värdpar. De kommer ha allt ansvar innan. Ta emot anmälningar och kunna svara på frågor. De skall även vara behjälpliga på stället där vi viger oss. Sen kommer min syster och hennes man att vara toastmaster och toastmadame. =)
ThereseL
Antal inlägg: 97
Loggade in: 11 jan 2009
Utloggad
Skrivet 15 jan 2008 18:47
Vi kommer att använda oss utav min syster o hennes man :) Ta emot svar och svara på frågor dubbelkolla så att allt flyter på, helt enkelt. Får ta del av "planeringspärmen" :)
Isabella
Utloggad
Skrivet 17 jan 2008 11:57
Tack så mycket för alla svar! Det lutar att vi frågar våra föräldrar. De hjälper till att betala. :)
Bönan
Antal inlägg: 12
Loggade in: 15 feb 2008
Utloggad
Skrivet 15 feb 2008 17:24
Det låter ju väldigt vettigt! Sedan talar ju toastmastern å deras vägnar. Någon av värdarna kan t ex utbringa brudparets skål när de kommer till festlokalen och någon annan kan hälsa gästerna välkomna och sedan lämna över till kvällens toastmaster.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!