BröllopsGuiden
16 jan 2008 15:51       4 svar    1244 klick

hur gör ni med fotningen???

cadden
Antal inlägg: 35
Loggade in: 15 jul 2008
Utloggad
våran vigsel är kl 14:00, är väldigt osäker på vad jag ska boka för tid hos fotografen...hur gör ni? Vad kostar det ungefär? *huh*
Vanlee
Antal inlägg: 60
Loggade in: 29 jul 2008
Utloggad
Skrivet 16 jan 2008 16:39
Vill du fotas före eller efter vigseln? Det finns ju för- och nackdelar med båda alternativen, men om du tycker att före känns bäst så kan du väl höra med fotografen hur lång tid han tror det kommer ta och så ta en tid där du med god marginal hinner till kyrkan. :) Och om du vill fotas efteråt kan du väl höra med prästen (efter att vigselprogrammet är klart) hur lång tid han tror att det kommer ta.

Själv ska vi fotas efteråt, men gratis och av bestmannen, så vi har inte riktigt det problemet. :) Vi tänkte att vi kör fotograferingen under tiden som våra gäster tar sig till festlokalen; väl där så gör det inget om de får vänta lite, de kan gå omkring med en välkomstdrink och mingla lite innan middagen.
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 16 jan 2008 19:50
Vi viger oss kl.16 och har därför bokat fotografen före vigseln. Dessutom känns det bra att fota sig medan man är "nygjord".
Vår fotograf sa att det som kostar mest är vilka och hur många bilder man väljer att köpa. Själva fotograferingen kostar inte så mycket, men det varierar med var man bor och vilken fotograf man väljer.
Neri05
Antal inlägg: 22
Loggade in: 14 maj 2008
Utloggad
Skrivet 17 jan 2008 06:51
Vi fotas efteråt för jag vill inte att min sambo ska se mig innan vigseln.Och våran fotograf kmr kosta runt 5000 men jag tror oxå att priset varierar lite var man bor.
maddier
Antal inlägg: 45
Loggade in: 18 mar 2014
Utloggad
Skrivet 17 jan 2008 08:39
Vi kommer också gifta oss 14:00. När vi bokade tid hos fotografen så sa han att han ville vi skulle vara på plats 11:45 vid ateljén.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!